Jag får nog ta och försöka ragga upp ett gammalt antikt flugfiskeset på nån secondhand-shop, endast med anledning att få vara med och tävla räknas man som veteran om man provade att kasta efter gädda med kompisens spö i tio minuter förra sommaren, innan man fick ont i armen och gav upp utan napp? Annars kan jag nog kvala in som newbie.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Den uppkommande Flugfiske tävlingen för nybörjare 2013.
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHa, ha, ha! Sällan hostar hackspetten! Du är nog litet FÖR väl känd här. Och om jag inte minns alldeles fel? Så är du gammal i gamet.
Men visst var Erik och Flugfiske on line väldigt generösa.
Ja det var riktigt generöst av Flugfiske on line får man säga.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggJag får nog ta och försöka ragga upp ett gammalt antikt flugfiskeset på nån secondhand-shop, endast med anledning att få vara med och tävla räknas man som veteran om man provade att kasta efter gädda med kompisens spö i tio minuter förra sommaren, innan man fick ont i armen och gav upp utan napp? Annars kan jag nog kvala in som newbie.
Kolla Tradera och Blocket också. Där kan man ibland hitta bra flugfiske set för en billig peng.
Kolla speciellt efter Guideline, Loop och Vision prylar. Håll dig borta från Ron Thompson och ABU.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-10, 23:28.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flugfiskeonline Visa inläggOk Jock så 6 olika klasser alltså då kan jag på en gång säga att vi skänker detta nedan!!
6 st Swingleaf askar fyllda med en mix av 30 flugor i varje.
6 st valfria fluglinor ( av dom som finns i lager i september )
6 st spolar backing a 50m
6 st kit med tafsmaterial 30m/spole, 1 spole av varje storlek som finns 0,13-0,28 ( 7 spolar totalt till varje pris alltså 42 spolar totalt )
Hoppas det duger !! och att många ställer upp i tävlingen.
Skit fiske på er allihop må den bäste vinna :-)
Mvh Erik Nilsson
Gutzy Flyfishing
Nästan så man börjar fundera. Jag har ju bara fem flugset. Då borde man ju nästan räknas som nybörjare eller hur?
Eller inte.
Som student har jag inte råd men om jag har jobb nästa år ska jag skjuta till en liten peng till denna tävling om den finns kvar.Senast ändrad av Fiskarn0383; 2013-02-10, 23:33.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Vidar Visa inlägghe he he Ja jag är nog lite för känd här inne för att ni ska gå på att jag är nybörjare. Om jag inte minns helt fel så har jag för mig att jag började vifta med flugspö när jag var runt 20 år. Så jag får nog lugnt ställa mig i veteran-ledet
Ja det var riktigt generöst av Flugfiske on line får man säga.
Jo, vi gamla flugfiske Uvar får köra din öppna tävling i stället. Och det kan bli riktigt spännande.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggHelt klart kan du vara med om du vill?
Kolla Tradera och Blocket också. Där kan man ibland hitta bra flugfiske set för en billig peng.
Kolla speciellt efter Guideline, Loop och Vision prylar. Håll dig borta från Ron Thompson och ABU.
Kanske dyker det upp något som någon slumpar så en fattig man som jag har råd med symbolsumma + frakten.
Kommentera
-
Varsågod. Sedan kan det ju finnas någon flugfiskare här på forumet eller på Edge, flugfiske forumet som har hållit på i några år. Och som kanske har sitt nybörjare kit kvar? Vilket nu bara står och sover i garderoben och är villig att skiljas från det för en mindre peng?What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Det blir en Abborre klass också! Go nature.se, vildmarks butiken i Halmstad har som de brukar sedan tävlingen startades ställt upp med en Pinewood skjorta i valfri storlek.
Det kan ev. komma till något pris till i denna kategori senare.Senast ändrad av Jock Scott; 2013-02-11, 10:56.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Jag förekommer mig självt, genom att lägga upp anmälnings listan till tävlingen redan nu under tävlings sektionen på forumet. Detta eftersom pris bordet löste sig så snabbt och galant. Denna tråd ska endast användas till att anmäla sig och inget annat. Frågor, kommer att behandlas i en speciell tråd på samma ställe.
Så nu har ni gott om tid att anmäla er till den sista mars.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggVarsågod. Sedan kan det ju finnas någon flugfiskare här på forumet eller på Edge, flugfiske forumet som har hållit på i några år. Och som kanske har sitt nybörjare kit kvar? Vilket nu bara står och sover i garderoben och är villig att skiljas från det för en mindre peng?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
236 visningar
0 gillar