Lungsjöån, Borrsjöån, någon som har info om stället? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lungsjöån, Borrsjöån, någon som har info om stället?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Lungsjöån, Borrsjöån, någon som har info om stället?

Tjena!

Någon som har fiskat i dessa vatten, eller kanske rent av är medlem? Är det värt pengarna? Det ser ju sjukt fint ut på bilderna om inte annat :-)

Jag fiskade där för ett par år sedan. Gemytligt vatten som börjar som en skogså och sedan går över i ett deltaliknande vatten. Vi fick en hel del fisk, både på streamers, nymf och torrt. Den enda nackdelen jag personligen kände var att fiskarna var väldigt små. Den störstavar väl runt kilot.
    Jag vet ej hur det funkar med medlemskap osv där nu. Är det ens möjligt att fiska där?
    sigpic

Kommentera

Det låter som om det är ganska liten fisk över lag där efter vad jag läst mig till. Det går att fiska där, men Jonas har gjort klubbå av hela området vilket gör att man betalar 4700 per år för fritt fiske. Medlemsantalet är begränsat till 50 eller 55 om jag inte minns fel (vilket kanske gör min fråga hypotetisk då det kanske inte ens finns platser lediga)

Kommentera

Jag var där på flugkurs förra året, i Borrsjöån. Riktigt fint stället faktiskt.
        Som det ser ut på hemsidan så är tyvärr medlemskvoten full.. Man får ställa sig i kö helt enkelt.

Åarnas hemsida.

Kommentera

Har nu spenderat halva min nöjesbudget för 2012 på medlemskap, ser fram mot kläckning galore!

Kommentera

Fick du bli medlem ändå? Roligt!

Kommentera

Japp, stod först i kön och någon lämnade!

Kommentera

Trevligt Hade jag inte flyttat norrut förra året så hade jag också blivit medlem där!

Kommentera

Fiskat där en gång tillsammans med en kompis för ca 4 år sen, och han i sin tur känner han som håller i det hela.
                  Vi fiskade kanske 3-4 timmar och jag kan inte minnas hur många regnbågar vi fick men det var många, över 10 iaf. Största på strax under 2kg. Vi fick även 2 öringar, en mindre och en nånstans kring kilot.

Första timmen fick vi ingenting men sen började det regna och det small på alla möjliga flugor.

För min del var det en upplevelse för livet, fiskarna var i sjukt bra kondition och känslan att smyga längs ån och drilla fisk som högg 20m nedströms i partier som ibland bara var ett par meter breda och veva ikapp linan när dom kom emot en och fortsätte uppströms var fantastisk! Väldigt fint och kul ställe det där

Kommentera

Vad använde ni för klass på spön?
                    Jag tänkte ta en guidad dag där i vår.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Jimmykay, 2025-05-21, 06:22
                    0 svar
                    158 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Jimmykay  
                    Arbetar...
                    X