Det finns ingen anledning att lägga fluglinan på hyllan under vintern. Ut och fiska HÖ i skärgården, finns mycket isfria ställen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vad gör ni med fluglinan under vinter?
Collapse
X
-
Jag har inte märkt någon skilland om man hänger upp lina eller låter sitta kvar på rullen under vintern, linminnet finns kvar på båda sätten, Hållfastheten på lina beror på kvaliten på linan, men tvätta inte linan i diskmedel utan mild tvållösning (alltså vanligt tvål löst i vatten). Jag gör nuförtiden inget alls utan låter linorna sitta kvar på rullen utan att tvätta eller linda upp dem.
Tumlarentrolling är livet
Kommentera
-
Det bästa sägs ju vara att hänga upp den i stora slingor. Men jag låter fluglinan sitta kvar pga att jag inte upplevt linminnet som ett problem på min lina. Har haft samma trimmade WF7 lina i 12 år nu! Försöker rengöra och fetta in den regelbundet under säsong. Men sedan den var ca 6 år så har den krackelerat så smått vartefter för varje säsong, men den e faktiskt fortfarande grymt skön att kasta med, men har väl fått lite mer intermediate karaktär över sig nu egentligen. Det börjar bli dags att byta...
mvh /xaphodSmaken är som baken...
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
239 visningar
0 gillar