Blir ett Anvil Apex från J.K. Var är det bäst att handla matrial?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ett litet flug experiment.
Collapse
X
-
har du nån lokal handlare i närheten så är det de bästa. Jag har köpt från olika webbutiker då man inte hittat det an behöver i en och samma. Dessa 3 har jag handlat mest ifrån
Bra priser och ser på sidan om sakerna finns hemma
http://webshop.flugbindning.com/
Butik i finland, men med snabba leveranser samma här finns inte varan på lager kan du inte köpa den
http://mistpool.com/product_info.php?products_id=336
Bra butik med bra sortiment
http://www.capricorn.se/sv/
Dessa 3 har jag inte haft nån strul med alls, sen har jag lagt en beställning på www.taimen.com men leveransen tog 4-5 dagar beställde mitt städ samt andra prylar då kronan va svagFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
SPINN: Gädda 6,5kg / ?kg Abborre / ?kg Gös
Min blogg http://mojosfiske.blogspot.com/
Kommentera
-
Rapport med väder.
Uselt väder i dag. Kallt, blåsigt och rejäla duschar bjöds det på. Men märkligt nog var firren ganska så vak och huggvillig. Men bara när vädret var som sämst. Tur att man har vind och vatten täta fiske kläder. Tack Pinewood!
Skumt nog, så upphörde vaken helt under dag tid då solen tittade fram för en stund.
Insekts livet som var i överflöd dagarna innan bus vädret var nästan obefintligt nu. En och annan tapper Fjädermygga siktades men inte mycket mer.
Fick en på "Mojo nattsländan" och tappade 2 mitt i hällande regn och hårda vind byar. Någon minuts sol glimt var det som sagt. Men mycket korta sådana. De jag tappade berodde på till största del att vattnet piskades upp av vind och regn så att när firren tog flugan, så var det svårt att hänga med i svängarna. Den jag fick på 1.5 kg ca. hade iaf. vett nog att ta nattisen mitt i ett blank öga mellan de mer vind och regn pinade delarna av vattnet.
Misstänker att Nattsländan hade en fördel av sin storlek. Körde med en #12. Och att den störde vatten ytan skapligt trots väder och vind när man tog hem den. För ingen annan fick fisk mer än jag faktiskt.
På kvällen lugnade vädret ner sig betydligt och det började vaka något. Men antingen så vakade det utom kasthåll. Eller så ville inte fisken ha någon av de 4 närvarande flugfiskarnas flugor vad man än erbjöd dem. Prövade med en haröre nymf # 14 och en Fjädermygg puppa #16 i ren desperation sista timmen. Men icke!
Men iaf. en fisk upp för detta exsperiment än så länge.
Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-03, 10:39.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
He, he, he! Ja, det är ju inte utan att man börjar att undra faktiskt om det inte räcker med den flugan? Men å andra sidan så har det ju varit så i Björka dammen hitentills iaf. Att firren har bytt diet framåt kvälls kanten och ratat nattslände imitationer och andra, större kusar. Och i stället velat ha smått och svart på menyn. Men det kan ju ändras framåt augusti - september när Nattsländorna är igång på allvar.
Börjar undra om inte vår vän mojoman har skapat ett monster till fluga med denna nattis?Verkar bli en klassiker i stil med Haröre nymfen, Streaking Caddis m.fl. storheter.
Vore väldigt intressant att höra av andra som bor från norr till söder i detta avlånga land som prövat på denna fina fluga.Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-03, 10:23.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Jock Scott Visa inläggBörjar undra om inte vår vän mojoman har skapat ett monster till fluga med denna nattis?Verkar bli en klassiker i stil med Haröre nymfen, Streaking Caddis m.fl. storheter.
Få se om man hinner sätta sig och göra en SBS på den ikväll så folk kan binda och testa själva i deras hemmavatten som är nyfiknaFLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
du vet väl att jag har ansökt mönster patent på den flugan
Näädå kul att folk gillar den rackarn, käns jäkligt kul att nått man komponerat funkar såpass bra som det gör i just P&T dammarna. 2 st bågar fick sätta till livet och 3 kom undan med nöd och näppe idag. Ena bågen man fick hade simmat ett tag i pölen för fenorna va riktigt fina och den gav en rejäl fight innan den hamna i håven, rygg fenan vart skadad vid håvningen. Annars brukar fiskarna ha riktigt usla fenor. Kollegan fick 3st (montana, rackelhane, och mörk E-12). En av fiskarna han fick hade fått fightas med en gädda förmodligen som lämnat elaka sår.
FLUGA: Fjällröding 1.5kg / Öring 0.8kg / Harr 1.5kg / Regnbåge 1.72kg / Gädda 6.84kg
Kommentera
-
Då hade du definitivt ett roligare fiske än jag i dag.
Hel kass fiske i dag! Det vakade litet då och då. Men inget som gjorde en lycklig precis. Vi var 7 st flugfiskare och en fisk kom upp på eftermiddagen på en haröre nymf. Men det var allt. Jag hade en firre som snabb synade min Black Grizzly, torrfluga #14 med röd stjärt sent på eftermiddagen. Men sedan var det morsning och goodbye!
Visserligen vakade det bättre på kvällen. Men det var lögn att utröna vad firren ville ha? Jag provade allt från nattsländan ned till # 18 Fjädermygg puppor. Och resten av flugorna i min lilla "experiment ask". + ett otal intagnings varianter testade jag utan framgång. Är säker på att mina med fiskare runt dammen rotade duktigt i sina askar och små svor för sig själva de med.
Men så är ju fisket ibland som ni alla vet.
Men jag får väl säga som man brukar sådana här gånger när man vill hålla färgen. "Man fick ju massor med frisk luft och kast träning iaf ".
Men jag är glad för din skull mojo och kompisens att ni hade kul.
Ska bara ladda om de mentala batterierna och invänta varmare väder så är jag snart på det igen!Senast ändrad av Jock Scott; 2012-06-06, 22:30.What a tourist terms a plague of insects, the fly fisher calls a great hatch.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av -martin-Tänkte lära mig att kasta med flugspö så jag är redo när strömmarna öppnar igen nästa sommar. Fick ett...2 Foton
-
Kanal: Flugfiske - Allmänt
2024-09-06, 22:59 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av -martin-, 2024-09-06, 22:59
|
2 svar
270 visningar
0 gillar