TK trailer vs Easyline trailer ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

TK trailer vs Easyline trailer ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• TK trailer vs Easyline trailer ?

Hej jag funderar på vilken av dessa två trailers som är bäst ?? har kollat på Eaysline 450 och Easyline 600 är dessa något att ha ? hade tänkt att min nuvarande båt på den som är 4,60 lång och väger ca 300 kg.
    Har även tittat på en TK 500 Trailer denna känns mer rejäl tycker jag men vilken är bäst ??

hoppas det finns några som har erfarenhet eller som kan tippsa om vilken som är bäst ??

Mvh G

Jag har erfarenhet av alla dessa modeller och mitt val skulle bli en ny tk 650 eller 750. tk 500 har 10" hjul och är vekare byggd än en 650 som byggs med 750 axeln. I år har de uppdaterat trailern till många fördelar = bättre stödhjul , svetsfog i ljusramp , säkring så man inte rikserar tappa ljusramp.
    Men jag skulle vänta till hösten då kommer en ytterligare uppdatering på dem med LED belysning och helt vattentätt system . Easyline 450 har också smådäcken och känns allmänt billig, har själv haft en 600 och det är inte precis kvalite över dem, men det kan ju ha förbättras då jag köpte min 2005.

Kommentera

Hej

Tack för svaret. vad jag har hört så är Easyline en kopia av fogelsta eller iaf att dom byggs och till verkas i samma fabrik och har samma standard men har ingen anning om hur vida detta stämmer ?? okej tack för svaret då vet jag vilken du tycker är bäst av dom båda håller ju med om att easyline känns lite billig har även tittat på en fogelsta 654U men har ej sett den i verkligheten. känns lite overkill för mig om jag ska ha en kärra som klarar båtar upp till 5,5 meter har ett ganska så begränsat utryme där jag ska ha den. Men kan hålla med om att det är en riktigt fin tralier hur lång är den totalt ?? båten som jag ska ha på den är en sandström 4,60 och den har ju en liten köll. men det kanske inte spelar någon roll vilken trailer man har.

Kommentera

Jo det spelar roll vilken trailer man har. Easyline tillverkas väl i Polen och är mycket mer basic , kolla bara kölrullarna motför en Fogelsta,brenderup ! Kör på en TK 650 så blir du nöjd. Den styr upp båten väldigt bra även i strömmande vatten pga de 2 hjulen kölen glider imellan. Men se till att det är årets modell så de inte lurar på dig en äldre

Kommentera

Skulle helt klart köpa en TK i dag,har alltid tyckt fogelsta/Trane/gisebo (tidigare BF) varit bäst i klassen,men i dag är det bara TK som är byggda som dom en gång var med riktiga hjul som stöd.
          Bålstasläpet ser inte heller helt fel ut,ingen erfarenhet av dom dock.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Hej

Tack så hemskt mycket för dom snabba svaren uppskatas verkligen. Då ska jag ta och införskaffa mig en TK 650 har några frågor till om den. Vad är det som skiljer sig på förra årets modeller och årets modeller ? såg även att dom hade en modell som heter 600 vad är det som skiljer denna mot 650 ?? och hur mycket kan man tänkas få ge för en TK 650 kan väll inte vara alltför stor pirs skillnad mellan 500 och 650 ?? och hur mycket skulle man ev kunna pruta ner en trailer måste väll finnas någon marginal som dom kan sänka till som med bilar eller har jag helt fel ?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
            15 svar
            761 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sadda
            av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
            4 svar
            374 visningar