är det någon som har testat att använda "starthjälp" eller booster till vinschen? mest för att slippa ett batteri till. plus att man kan oftast ladda dessa från cigguttaget.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
El-vinsch till trailern, vilken?
Collapse
X
-
Kan man inte ha en kabel som man kopplar till släpvagnsuttaget och drar ström från bilen?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggKan man inte ha en kabel som man kopplar till släpvagnsuttaget och drar ström från bilen?Never let your memories be greater then your dreams...
I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...
Kommentera
-
Ursprungligen postat av byggarn Visa inläggjodå...om man vill bränna kablarna till uttaget...
Så nej då?.....
Ursäkta min okunnighet..Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Hej, du kan inte driva en elvinch från bilens släpvagnskontakt. För det första levererar uttaget för lite ström och för det andra är kablarna på tok för klena.
(Gärna) Ett separat batteri med kabellängd och dimension enl. Rekommendation är ett krav.
För min egen del har jag på nuvarande trailer ett löst batteri som jag har i bagagen på bilen. Vanligt är att montera ett batteri i någon typ av låda.
Anledning till att jag inte gjort det är att jag vill hålla ner lastvikten på trailern.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Tobol Visa inläggär det någon som har testat att använda "starthjälp" eller booster till vinschen? mest för att slippa ett batteri till. plus att man kan oftast ladda dessa från cigguttaget.
Kommentera
-
Dags att damma av den här tråden. Finns det några nya bra el-vinschar på marknaden?
Premiärfiskade min nya tracker superguide i helgen som var i strömmande vatten, var extra spännande att försöka få upp båten ensam.
Så nu söker jag en prisvärd el-vinsch gärna med fjärrkontroll.
Länka gärna till butiker
Mvh NMR
Kommentera
-
Ursprungligen postat av NMR Visa inläggDags att damma av den här tråden. Finns det några nya bra el-vinschar på marknaden?
Premiärfiskade min nya tracker superguide i helgen som var i strömmande vatten, var extra spännande att försöka få upp båten ensam.
Så nu söker jag en prisvärd el-vinsch gärna med fjärrkontroll.
Länka gärna till butiker
Mvh NMR
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
|
20 svar