El-vinsch till trailern, vilken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

El-vinsch till trailern, vilken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• El-vinsch till trailern, vilken?

Någon som har nån mening/erfarenheter om/av el-vinschar till trailern? Vilken typ/fabrikat har bäst kvalitet?
    Är inte intresserad i typ Biltema-kvalitet.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

WARN ar ju alltid bra men dyr,
    jag har oxå kollat runt lite efter en el-vinsch men nästan alla har fjärrstyrt med kabel. Jag har försökt att hitta en med trådlös fjärr och den känns som ett bättre alternativ.

Kommentera

Helt klart WARN!!
      lax

Kommentera

Hej Flodström och alla andra!
        Söker själv efter el-vinsch och ramlade in här p g a detta.
        Måste passa på och dra upp denna tråd igen för att fråga om du hittade någon vinsch och vad det i så fall blev. Även intresserad om andra har erfarenhet och rekommendationer.

Har en båt som väger 1150-1200kg och vill hitta lämplig vinsch till detta.
        WARN, Superwinch och Trailerline har modeller som ligger runt 6000+ kr vilket jag tycker är för dyrt. Har dock hittat en intressant vinsch från "Powerwinch" (USA) men hittar ingen återförsäljare i Sverige, någon som känner till detta märke?

Tacksam för tips
        Mvh / CERO

Kommentera

jag köpte en ny winch till min trailer för två månader sedan betalade runt tretusen kr och då fick jag med en trådlös fjärrkontroll .
          den tar 3500 pounds
          finns även en 5000 pounds för några hundra mer

Kommentera

Jag hittade en bra elvinsch på Swedol i Helsingborg, den har inte krånglat på närmare två på år nu. Kostade bara något på 1500 kr och drar upp en båt på 1500 kg.
            Tumlaren
            trolling är livet

Kommentera

Har en Warn 3700 funkar utmärkt till min båt (väger 1500 kg) fördelen är väl att det finns reservdelar om det behövs kan väl vara lite svårt med det billigare alternativ..

Tror att Bålstasläpet säljer Superwinsch om jag inte minns fel

Kommentera

Hur stark vinsch ska ha om båten väger ca 1850kg?

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
                  Hur stark vinsch ska ha om båten väger ca 1850kg?
                  När vi åker jeep så brukar vi prata om att man ska ha en som tar bilens vikt gånger 2. men det är ju för dom gångerna man sänker jeepen i ett lerhål då det behövs. Ska du bara ta upp den på en trailer så räcker det med några hundra kilo. Så länge du inte ska lyfta hela båten med den. Men sen tycker jag att det är bättre att köpa en winch som är kraftig då garanterat håller bättre då du slipper belasta den så mycket. Det är ju bara mina egna erfarenheter och har ingen fakta på det.
                  Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Jättebra information!
                    Snickarn: vilket märke är det på din vinsch och var köpte du den? Låter helt klart intressant, trådlös fjärr gillar vi.
                    Warn el Superwinch skulle väl kännas tryggast men de är för dyra.

Var efter tips från Tumlaren på Svedol i Göteborg och hittade mycket riktigt "Power-Winch 3500" som klarar upp till 1500kg för 1495 kr. (Tror inte det är samma märke som jag tidigare nämnt; Powerwinch, utan känns mer som en kopia)
                    Fast jag har läst att man bör räkna båtvikten x1,5 och då skall vinschen klara 1800kg dödvikt i min båts fall.. På Svedol vinschen var båt och dödvikt angiven samma så jag vet inte om jag vågar mig på denna?

Mvh / CERO
                    Senast ändrad av CERO; 2008-10-17, 15:38.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
                    15 svar
                    771 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sadda
                    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    388 visningar