Grattis joj, när drar vi till Simris?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Bromsad båttrailer
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av The Loomis Man Visa inläggGrattis joj, när drar vi till Simris?
Bor och jobbar numera i Vetlanda mitt i mörkaste smålandsskogarna så då ligger Vättern ganska nära men föräldrarna har stugan i Karlskrona så där är jag många helger men båten har vi i Vetlanda.
Kommentera
-
Får jag låna tråden lite?
Jag har sett att i stort sett alla har motorn uppfälld på trailern. Jag har oxå kört så men blev tipsad av en kollega att akterspegel och motorfäste inte klarar detta i längden...
Nu har jag monterat ett spännband från motor och framåt för att minska slagen mm.
Har ni några erfarenheter?
OBS. Jag kan inte ha motorn nedfälld pga frigången mot vägen ...Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Kanske skall fixa en sådan istället för mitt spännband. Jag funderade på den lösningen men spännbandet var enklare och kostade bara 29:-
Med spännbandet ligger fortfarande motorns hela vikt över akterspegeln även om brytningen är borta... Men staget bak tar det kanske bort något kilo av motorns vikt även om det inte kan vara mycket! Men det är det lilla som kanske gör det ...Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Master of Roach Visa inläggJag har hört att överhäng på mer än en meter måste märkas ut med vimpel när det är ljust och lyse i mörker. Det kan bli lite jobbigt på gamla bålstasläpet med fasta lysen som annars är fin, sugen på en själv. Någon som vet ngt om detta?
se även
Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
-
Jag läste något intressant på Vägverkets hemsida idag.
"Du får köra i högst 80 km/tim med obromsad släp- eller husvagn (totalvikt högst 750 kg),
a) om totalvikten inte överstiger bilens halva tjänstevikt eller
b) om släp- eller husvagnen är olastad och tjänstevikten inte överstiger bilens halva tjänstevikt; "
Detta innebär ju att alla obromsade släp under 750 kg som dras med bil med dubbla vikten (tjänstevikt) automatiskt får köra 80km/h! Alltså per automatik är EU-släp...
Är det verkligen så..?
Se :
Det man inte minns har aldrig hänt !
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
|