Ursprungligen postat av holetaker
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Warrior Ninja 3500
Collapse
X
-
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020
Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
-
Ursprungligen postat av målaren63 Visa inlägg
Tyckte det var smidigt när all el var dragen, bara plus/ minus att koppla. Gav väl ca 4400:- med vinsch, fjärrkontroll och skydd.
Kollade på Bronco men där får man en dosa lös som ska monteras någonstans. Inga större problem.
Som jag sa innan så ca 30 sec ut och 40 sec in.
Körde idag med mycket vind och då är det väldigt smidigt att slippa springa fram och tillbaka när man är själv.
Jag har monterat batteriet i boxen som du ser på bilderna. Bara att ha fjärren i fickan och ta upp den når du krokat i vajern.
Kanske får tänka om och införskaffa en batteribox till trailern.
Lite orolig över stöld bara när trailern och bilen väntar på mig när jag är ute och fiskar.
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
Ja men det låter ju smidigt.
Kanske får tänka om och införskaffa en batteribox till trailern.
Lite orolig över stöld bara när trailern och bilen väntar på mig när jag är ute och fiskar.
År ju lite meck att få bort den, tror nog att dom tag hela kärran istället.
Och att el vinsch skulle gå sönder mer än en manuell vet jag inte om det är så.
Allt mekaniskt kan ju gå sönder, skulle jag åka lite längre med kärran så tar jag nog med mig den manuella.
Kommentera
-
Hur vanligt är det att dom tar en vinsch från en trailer?
År ju lite meck att få bort den, tror nog att dom tag hela kärran istället.
Och att el vinsch skulle gå sönder mer än en manuell vet jag inte om det är så.
Allt mekaniskt kan ju gå sönder, skulle jag åka lite längre med kärran så tar jag nog med mig den manuella.
Ja det får nog bli en elvinsch, är så trött på att veva :-)
&
-Okänd
Kommentera
-
Antar att man kan räkna ut det, men, vilken storlek av batteri klarar man sig med?
99% av gångerna är det ju en iläggning och en upptagning. Sen laddning.
Ett 85ah måste ju vara i överkant rejält eller?Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inläggAntar att man kan räkna ut det, men, vilken storlek av batteri klarar man sig med?
99% av gångerna är det ju en iläggning och en upptagning. Sen laddning.
Ett 85ah måste ju vara i överkant rejält eller?
Sätter alltid det på laddning när jag kommer hem.
Kommentera
-
Jag hade ett 62 amp biltema som jag har haft ett tag. Kör ut båten med eldrivet stödhjul och vinschar tre gånger upp och ner och sen in i garaget med samma batteri. Har aldrig mätt på det men det har alltid funkat. Så 85 måste vara bra.
Sätter alltid det på laddning när jag kommer hem.
Ja jag menar att jag i så fall skulle vilja komma undan med mindre än 75-85ah då jag tror det är rejält mer än man behöver.
Har du kört länge med bara 62ah?
För att det funkar nu, om du inte haft det så länge, säger ju inget om hur det räcker, om du kör det botten varje gång med stort slitage.
Tänker att maxuttaget kanske inte skall vara över 50% av kapaciteten om man kör upp och ner kanske 4ggr.
Jag får väl kolla lite specifikationer och räkna lite.
Har så mycket vikt på släpet så kan man komma undan med mindre än ett ”vanligt” är det ju braVinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
-Okänd
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
Yes ok.
Ja jag menar att jag i så fall skulle vilja komma undan med mindre än 75-85ah då jag tror det är rejält mer än man behöver.
Har du kört länge med bara 62ah?
För att det funkar nu, om du inte haft det så länge, säger ju inget om hur det räcker, om du kör det botten varje gång med stort slitage.
Tänker att maxuttaget kanske inte skall vara över 50% av kapaciteten om man kör upp och ner kanske 4ggr.
Jag får väl kolla lite specifikationer och räkna lite.
Har så mycket vikt på släpet så kan man komma undan med mindre än ett ”vanligt” är det ju bra
Kommentera
-
Bowen har du en lättare båt och välsmorda kölrullar kanske detta räcker? Ingen stöldrisk. https://youtu.be/-2JRALeN6Uw
Kommentera
-
Ursprungligen postat av anteman Visa inläggBowen har du en lättare båt och välsmorda kölrullar kanske detta räcker? Ingen stöldrisk. https://youtu.be/-2JRALeN6Uw
min gamla skruvdragare orkade inte en millimeter :-)
Vet inte vad båten väger, men 500-750kg fullkittad kanske? Bara gissning dock.
&
-Okänd
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57