Batteri till superwinch terra 45 + lite andra funderingar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Batteri till superwinch terra 45 + lite andra funderingar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Batteri till superwinch terra 45 + lite andra funderingar

Goddagens gott folk!

Prylbög som man är så måste man ju köpa allt roligt till trailern då man inte har råd med ny båt!

Och som min gode fader har lärt mig -"Vill du få bra tips så spela på din egen dumhet och poängtera att personen du frågar troligen vet detta bättre än du själv!"

Så mina härligt kunniga internetmentorer, vill ni hjälpa en novis?

Vilket batteri vore ultimat till denna vinsch (superwinch terra 45, som i rubriken) som redan befinner sig i min ägo? Och varför just det batteriet? Känner att jag har en liten oro att köpa fel typ av batteri och således inte optimera min plan för trailern alternativt köpa ett för klent! Behöver inte kosta så extrema summor heller, men det ska gärna vara ett pålitligt bra batteri

Kortare spec:

Rated Line Pull: 4,500 lbs (2,041 kgs)
    Motor: Sealed 1.6 HP Permanent Magnet
    Line Pull - 0 lbs: 21 Amps Motor Draw / 15.0 FPM (4.6 MPM) Line Speed
    Line Pull - 4,500 lbs: 178 Amps Motor Draw / 5.5 FPM (1.7 MPM) Line Speed

Och om någon har tråkigt får ni gärna spåna lite med mig på följande funderingar nedan:

Batterilåda

Lite sugen på Moose ATV-förvaringslåda som batterilåda (dyr men snygg):

Click image for larger version

Name:	H35050047_1.jpg
Views:	1
Size:	131,1 KB
ID:	1832887

Kanske en solpanel på den? Någon som har något kul tips där?

Sen skulle jag gärna ta emot tips på en bra batteriladdare till det batteriet som jag isåfall blir tipsad om i fråga 1: gärna en som kan integreras i lådan och inte har behov av knapptryck (öppna låda etc) utan isåfall snabbkoppling från uttag till laddare!

Har ni fler roliga tips på t.ex smarta lösningar, snygga kabelgenomföringar, batteriindikator etc så kör på! Exempel på lite av det jag kikar på:

Name:	Q8011var(2).jpg
Size:	22,9 KB
ID:	1832888Click image for larger version

Name:	95512_All_Languages.jpg
Size:	134,5 KB
ID:	1832889Click image for larger version

Name:	sdh.jpg
Size:	16,6 KB
ID:	1832890

Jag är även fullt medveten om att jag är pervers och har många gånger frågat mig själv "vafan håller jag på med, köp en jävla plastlåda and get over it"

Men icke sa nicke, det är roligt att köpa onödiga saker och ännu roligare om de onödiga sakerna är snygga monterade samt fyller en bra/smart funktion!

Min känsla är att jag inte är ensam i detta!

Tackar på förhand!

Har en likdan fast 35. Ett vanligt std batter på ca 75ah. Har den till min bålstaslip och använder den hela tiden efyersom båten ligger i sommarstugan där vi är hela sommaren. Har laddat två gånger i sommar även om batteriindikatorn visat annat än grönt. Har byggt in radiostyrning + all kontrollelektronik i locket på den. Kolla under forumdelen för båtar så finns lite bilder och mer info.

Kommentera

Tackar tackar!

Hade även sett dina bilder insåg jag nu när jag gick tillbaka och letade upp din tråd igen! Hade bara inte registrerat användarnamnet i minnet!

Såg att jag även valt samma fjärr som dig

Kommentera

Försvann ett litet ord! Nivåmätaten har alltså ALDRIG visat annat än grönt men jag har ändå valt att ladda 2ggr. Sen är det kul med speciella grejor, särskilt tekniska!

Kommentera

Beställde såna här från usa och tänkte använda som fästen till lådan och både höja och få ut den lite från ramen

Name:	61KUDv1pSQL._SX522_.jpg
Size:	31,0 KB
ID:	1775073

Synd bara att det blev snordyrt och troligen tillkommer moms utöver det redan svindyra priset! Men men, blire bra får man se det som värt!

Kommentera

Vart hittade du batteriindikatorn?
            Såg rätt liten och smidig ut

Kommentera

Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
              Vart hittade du batteriindikatorn?
              Såg rätt liten och smidig ut

Köpte från våra asiatiska vänner härifrån:

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
              4 svar
              457 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Arbetar...
              X