Typa ner total vikten på Easyline trailer! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Typa ner total vikten på Easyline trailer!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Typa ner total vikten på Easyline trailer!

Är det någon som vet vilka som är agentur för Easyline båt trailer?
    Har en 600U som jag vill typa ner till 450U,får endast dra 510 kg obromsat med min bil!
    Enligt besiktningen måste jag ha nytt intyg samt skylt från agentur för att kunna typa om den!

Tacksam för svar!

Mvh Peder

Låter konstigt. Jag hade planer på att bygga om en bromsad trailer till obromsad, och då typa ner den från 750 kg till 600 kg för att passa min bil. Enligt transportstyrelsen, som iofs tog en månad på sig att svara, skulle inte detta vara något problem. Bara att göra en ny registreringsbesiktning.

Innan transportstyrelsen hade orkat svara så hann jag renovera upp bromsarna och ställa på släpet igen...

Kommentera

Hej Mathias!
      Skillnaden i mitt fall är att det redan finns en godkänd "lillebror 450U"!
      Så svbilprovning bedömde att lättast är att typa om trailern till en 450,då krävs endast typintyg,skylt samt ny reg besiktning!
      Ska jag ha någon annan vikt typ"500" så måste jag göra modifiering av släpet !
      Byta till däck som tål mindre vikt samt byta till en kulhanske som är klenare!
      Det sitter redan 10" däck så den vägen är körd tyvärr!

Mvh Peder

Kommentera

Låter ju galet att det skulle vara ett problem att kulhandske eller däck tål för mycket?

Nåja, det var egentligen inte din fråga från början, så jag ska inte kladda mer oväsentligheter i din tråd.

Kommentera

Vad sitter det för handske på 450-modellen? Är det samma rakt igenom bara att de typas in olika från början?
          Borde vara nåt då det inte är samma pris.

Finns lite klenare handskar som är mest till ATV-marknaden som gårdskärror men passa dig för att köpa sånt som inte ens är godkända prylar.

I din situation om trailern är fräsch skulle jag absolut byta trailer istället för att omregga och krångla.
          Skiljer väl lite i inköp till din fördel så att byta in din 600 och ta en 450 hem från firma kanske inte kostar nämnvärt i mellanskillnad.

Vad kostar inte en handske och omtypning?

Edit: Vad är det för årsmodell på din nuvarande 600-kärra?
          Senast ändrad av Tybling; 2014-07-16, 22:29.
          Alumacraft så klart!

Kommentera

Varför regga om kärran?

Det är tjänstevikten på kärran + last som inte får överstiga 510kg med din bil.

Se exemplet på näst sista sidan:

Kommentera

Thule trailers eller Thulegruppen heter de idag. (Tidigare drevs alla deras varumärken separat, Fogelsta, Easyline=lågprisfogeslsta, Brenderup, Gisebo mfl)

Kommentera

Läs Hjartas länk.

Kommentera

Ursprungligen postat av hjarta Visa inlägg
                  Varför regga om kärran?
                  Det är tjänstevikten på kärran + last som inte får överstiga 510kg med din bil.
                  Se exemplet på näst sista sidan:
                  http://www.transportstyrelsen.se/Glo...stbil_WEBB.pdf
                  Bra länk, nyttig läsning. Vet inte om det är jag som tolkar det fel, men är det inte som så att man aldrig räknar på hur mycket last man faktiskt har, utan man räknar alltid med kärras tillåtna maxvikt (dvs. som att den vore fullastad oavsett om den är tom eller inte, detta för att det är väldigt svårt att kontrollera hur tung lasten är). I det fallet måste ju han byta kärra eller typa om befintlig för att få dra den. Rätta mig om jag har fel.

Kommentera

@Odevetu. Exemplet med bil ett och släp ett visar att du har fel. Tror att det är nytt sedan 2013. Om nu inte jag har fel, vilket jag inte hoppas efter att ha pyntat 7k för en dragkrok igår...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
                    4 svar
                    427 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg mrfisker  
                    Arbetar...
                    X