Får ju tyvärr en jäkla överhäng och sabbat kultryck om jag flyttar bak den så kölen ligger på vaggan.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Tiki BT500 och Crescent 410
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av krisseh Visa inläggFår ju tyvärr en jäkla överhäng och sabbat kultryck om jag flyttar bak den så kölen ligger på vaggan.sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggSläng på en elmotor och ett batteri ifram
Kommentera
-
Lyfter tråden igen. Skulle det underlätta med "stegkölskölrullar" ibak på vaggan? Borde inte bli så tungt att putta av båten som när vaggan ligger mot skrovet precis bakom kölen och man måste "putta kölen upp på vaggan" varje gång? Borde även lösa problemet eftersom dom är lite högre än dom vanliga kölrullarna?sigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Norden Visa inläggMin Linder 440 ligger likadant på BT500, uppfattar det inte som ett problem. Ligger stadigt även på skumpiga grusvägar.
Det är mer än en Linder som har spruckit där sidostöden ligger mot skrovet
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Flodebanan Visa inläggLyfter tråden igen. Skulle det underlätta med "stegkölskölrullar" ibak på vaggan? Borde inte bli så tungt att putta av båten som när vaggan ligger mot skrovet precis bakom kölen och man måste "putta kölen upp på vaggan" varje gång? Borde även lösa problemet eftersom dom är lite högre än dom vanliga kölrullarna?
Prova att ha båten längre bak på kärran så rullarna ligger på kölen
Jag tror inte den blir baktung
Alternativ 2
Borra 2 nya hål i kärran så kan du flytta ut sidostöden 1 dm eller så
Motsvarar ju då som att dom är lägre mot båtenSenast ändrad av vanheden; 2015-01-10, 10:31.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vanheden Visa inläggJag har en likadan ny kärra men har v-botten så jag har inte dom problemen
Alternativ 2
Motsvarar ju då som att dom är lägre mot båtensigpic
Kommentera
-
Ursprungligen postat av vanheden Visa inläggJag har en likadan ny kärra men har v-botten så jag har inte dom problemen
Alternativ 2
Motsvarar ju då som att dom är lägre mot båten
Kultrycket blir inte ok om jag flyttar den, den höll iaf en säsong. Ska höja vaggan så blir det bra. Sänker jag sidorullarna kommer båten luta bakåt och hänga i fören istället.
Kommentera
Foton
Collapse
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
|
20 svar
932 visningar
0 gillar