Biltema / Jula-trailer... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltema / Jula-trailer...

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltema / Jula-trailer...

Hej!

Jag är på jakt efter en enklare trailer till min båt, en "hotingbåt" i aluminium på ~4meter...Jag har 7km till sjön där jag huvudsakligen kommer hålla till..

Har läst en del om julas trailer, men den verkar ju förbannat kort, 2,25m enligt hemsidan vilket innebär att jag bör förlänga den...

Trodde biltema och jula sålde samma trailer, men enligt biltema är deras trailer 3,7m lång...Är det någon här som har köpt biltemas trailer och kan bekräfta det?

Vad är det som skilljer dom åt? Biltemas trailer är billigare men "verkar" vara längre, så rent logiskt borde den vara dyrare än julas, men varför är den inte det?

Duger biltemas trailer till att frakta min båt 7km till o från sjön?

Grannen har en biltema-trailer till sin båt, en plasteka på 4,5m. Den fungerar klockrent, han har svetsat på ett fäste för en vinsch men jag såg nu att Biltema säljer vinschfäste som är "bolt on" för en spottstyver. Det enda man kan anmärka på är att hjulen är rätt små så det kan bli stötigt på dåliga vägar, men å andra sidan så är det 4x100 bultdelning så man kan alltid skaffa ett par hjul från någon gammal Opel eller Golf.

Jag kommer själv köpa en Biltema-trailer nu till sommaren, tänkte först svetsa en egen men det är fasen inte värt det när Biltemas trailer är så pass billig och bra.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Sadda, 2025-03-21, 18:29
    15 svar
    751 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sadda
    av Sadda

Startad av mrfisker, 2025-05-29, 07:05
    4 svar
    352 visningar