El motor val WS eller MK fram eller bak?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

El motor val WS eller MK fram eller bak??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nu vet jag ju inte vad det är för båttyp du använder dig av, men om det är en styrpulpet så skulle jag rekommendera dig att ta en aktermonterad.
    En kompis har gjort så på din båt och använder då den vanliga motorn som roder. Bara att "låsa fast" styrningen på elmotorn, ställa den på önskad fart och sedan sköta allt med ratten som vanligt. I mitt tycke det absolut smidigaste sättet att trolla om man har en styrpulpet och elmotor.
    Kom bara ihåg att inte köpa för klen motor för du kommer bara bli besviken om du gör det.
    Lycka till med ditt köp och skit fiske på dig.

Kommentera

Lite off-topic då, hur funkar det att trolla med elmotor överhuvudtaget? Många har ju en mindre bensinare vid sidan av sin stora motor. Hur länge kan man köra med elmotorn? Har man flera batteri?

Hur funkar det helt enkelt, jag har ingen aning, hur gör ni ?

Kommentera

Ursprungligen postat av FilleV Visa inlägg
        Lite off-topic då, hur funkar det att trolla med elmotor överhuvudtaget? Många har ju en mindre bensinare vid sidan av sin stora motor. Hur länge kan man köra med elmotorn? Har man flera batteri?

Hur funkar det helt enkelt, jag har ingen aning, hur gör ni ?
        Funkar väldigt bra att trolla med elmotor. Lätt att hålla en exakt hastighet och väldigt tyst. Nackdel är att man måste ta hem batteriet och ladda upp det efter en dags trollingtur. Man kan köra med ett batteri eller flera, personligen har jag ett batteri som jag tar hem och laddar. Hur länge batteriet håller beror på vilken hastighet du håller och hur många amperetimmar batteriet ligger på. Kör jag på max så räcker mitt 75ah batteri runt 1 - 2 timmar Trollingfart runt tio timmar skulle jag tro.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 853 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Karlmagnus  
        Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58