Biltemas elmotor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Biltemas elmotor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Biltemas elmotor

Vet att det finns en jävla massa trådar om elmotorer men hittar inget om biltemas elmotor dem har som kostar runt 1500kr . någon som har prövat den och vad blev resultatet? hur länge går det åka med dem ungefär med ett fullladdat batteri? räcker det till en fisketur? mvh

Har ingen aning om hur den motorn fungerar men är nog inget jag skulle köpa framför mer kända märken som Minn Kota eller Watersnake.
    Spara en hundring och köp denna istället: http://www.ofc.nu/watersnake-fwt-34lb-p-122-c-153.aspx
    Fri frakt nu också. Kör själv med 54lbs modellen och är supernöjd.
    Med ett 70ah batteri så kan du trolla i runt 4timmar nonstop beroende på hur fort du vill köra och hur stor båt du har.

Kommentera

köp watersnake, har en själv hur nöjd som helst. jag kör på 30lb nånting till en liten roddbåt med 55 ah hobbybatt, vi körde 3,5 tim senast två man. Den kosta mig inte många hundralappar.
      My work speaks for itself

Kommentera

köp en minn kota endure 30lb.. minn kota och watersnake är lita finnare motorer. plus att dom drar mindre ström.
        en minn kota får du för strax under 2000 kr.. http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htm där har du den för 1640. vet dock inte vad frakten är.
        angående batteri tiden är det frågan om du stort är batteriet. och vilka hastigheter har du tänkt köra..

den förbrukar följande amp på följande hastighet i timmen:
        30ah 5ans växel
        20ah 4ans växel
        14ah 3ans växel
        10ah 2ans växel
        8ah 1ans växel

batteriet bör ligga runt 75-90 ah då du helst inte ska använda mer än halva batteriet för att de ska vara mer än två säsonger

Kommentera

Tror att tråden handlar om Biltemas motorer. Som jag ser det så har ingen testat dessa, utan bara har åsikter. Faktum är att det hade varit intressant att läsa en recension av någon som faktiskt testat dem.

Vill också påminna om att det är 100% verkningsgrad på el, så motorn i sig är det troligen inget fel på. Mest intressant är hur vippannordningen och liknande fungerar. Är det glapp i några kablar, är den låsbar, känns den stabil i vattnet, hur fungerar de olika hastigheterna, hur många ampere osv.

Kommentera

Ursprungligen postat av Zacoo Visa inlägg
            Vet att det finns en jävla massa trådar om elmotorer men hittar inget om biltemas elmotor dem har som kostar runt 1500kr . någon som har prövat den och vad blev resultatet? hur länge går det åka med dem ungefär med ett fullladdat batteri? räcker det till en fisketur? mvh
            Även om du hittar någon som har bra erfarenheter av Biltemas motor så är det Kinesiskt skräp.
            Och är ungefär lika bra som övrigt Kinesiskt skräp.
            Regel nr1:
            Har man inte släppt styret har man inte ramlat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sebring Visa inlägg
              Tror att tråden handlar om Biltemas motorer. Som jag ser det så har ingen testat dessa, utan bara har åsikter. Faktum är att det hade varit intressant att läsa en recension av någon som faktiskt testat dem.

Vill också påminna om att det är 100% verkningsgrad på el, så motorn i sig är det troligen inget fel på. Mest intressant är hur vippannordningen och liknande fungerar. Är det glapp i några kablar, är den låsbar, känns den stabil i vattnet, hur fungerar de olika hastigheterna, hur många ampere osv.
              just sånt jag vill ha svaren på och inte. på hur andra elmotorer fungerar, mvh

Kommentera

biltema

Tjena zacoo!Jag köpte deras för inte så längesen och jag är väldigt nöjd med den,vid full gas på ett fullt batteri så kan du vara ute i 2tim men ska du trolla så kör du max på gas 2,går tyst som tusan med!!lovar att fiskarna inte hör du kommer då det hände mig för några dagar sen=) det plaska till rejält vid båten=)och än så länge har jag ej hittat något negativt med den...
                Senast ändrad av rocknroll; 2011-08-03, 12:14.
                sigpic

Kommentera

Har själv en plasteka så det räcker,dock är det en stor sjö man ska fiska i så rekommenderar jag en "vanlig" motor brevid dock inget måste då jag klarar mig utmärkt på elen,inga glapp i kablar och max 75A/12V batteri,5 lägen fram och 2 bak,höj/sänkbar,vridbar när man närmar sig kajen om det finns mycket stenar eller dylikt som kan förstöra bladen...
                  sigpic

Kommentera

Ursprungligen postat av Slaktmasken Visa inlägg
                    Även om du hittar någon som har bra erfarenheter av Biltemas motor så är det Kinesiskt skräp.
                    Och är ungefär lika bra som övrigt Kinesiskt skräp.
                    Som watersnake då,som också är kinesisk...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 875 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58