tackar =)
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ampere till Minn Kota
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Dykdeko Visa inläggMätte mitt nya batteri och fick först 13.3, sen testade jag igen och fick 12.94. Snokade lite på nätet och det verkar som om jag skall låta det vänta en stund efter laddning innan jag mäter det. Frågan är ju bara hur länge skall jag vänta?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Dykdeko Visa inläggMätte mitt nya batteri och fick först 13.3, sen testade jag igen och fick 12.94. Snokade lite på nätet och det verkar som om jag skall låta det vänta en stund efter laddning innan jag mäter det. Frågan är ju bara hur länge skall jag vänta?
Ett relativt nytt Tudor Nautica 80 Ah eller tidigare Tudor Marin 75 Ah brukar som nyladdat hålla 13,3 - 13,8 Volt. När det fått vila till dagen efter brukar spänningen ha sjunkit ner till 12,9 - 13,2 Volts vilospänning. Kör du sedan med din elmotor håller sig spänningen över 12 Volt tills du förbrukat 50 - 70 % av Tudor marinbatteriets kapacitans. Helt andra resultat får du om du exempelvis testar ett marinbatteri av uddafabrikat eller ett vanligt startbatteri. Här kan spänningen i värsta fall sjunka under 12 Volt redan efter 25 - 30 % urladdning. Jag har sedan många år tillbaka lagt märke till snabba spänningsfall hos vissa fabrikat av startbatterier när båtarna haft flera strömkrävande utrustningar ombord. Exempelvis Lowrance-ekolod brukar slockna när spänningen faller under 10 Volt.
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htmSenast ändrad av Old Firehand; 2011-07-24, 18:54.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Douglas Visa inläggwww.comstedt.se är ju återförsäljare av Minn kota så dom borde kunna ta hem en sån. Men den finns inte på deras hemsida så då tror väll dom att den inte finns för att dom inte hittar den i sina katalog.
Maringrossisten Jan Comstedt AB, www.comstedt.se med mailadress info@comstedt.se är inte som Trumman Sportfiske någon vanlig, liten återförsäljare som säljer direkt till konsument utan Jan Comstedt AB är generalagent här i Sverige för bl.a. MINN KOTA elektriska fiskemotorer, HUMMINBIRD ekolod och CANNON djupriggar inom sportfiskesektorn. Jan Comstedt AB marknadsför och säljer även många fabrikat inom marinsektorn som Teleflex Marine, BayStar, SeaStar, KOBELT, CombiLock, JABSCO, Bomar, Calix, TBS Electronics, Marinco, BEP och RULE.
Old Firehand
www.trumman.com - http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htmSenast ändrad av Old Firehand; 2011-07-25, 11:35.
Kommentera
-
Tråkigt att en gammal "legend" som du överdriver med reklamen Old Firehand
Som Douglas sa så är ju Comstedt återförsäljare för Minn Kota... Måste ju inte rabbla upp allt för det, blir lätt överdrivet!
"vart finns det goda cheeseburgare?" Hos Mcdonalds! Dom har även fiskburgare, milkshake, cola, fanta, sprite, vatten, paj, el maco... Inget påhopp, bara lite tråkigt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Denzar Visa inläggTråkigt att en gammal "legend" som du överdriver med reklamen Old Firehand Som Douglas sa så är ju Comstedt återförsäljare för Minn Kota... Måste ju inte rabbla upp allt för det, blir lätt överdrivet!
"vart finns det goda cheeseburgare?" Hos Mcdonalds! Dom har även fiskburgare, milkshake, cola, fanta, sprite, vatten, paj, el maco... Inget påhopp, bara lite tråkigt.
Där har du helt fel på dina samtliga påståenden utom där du skriver att jag är gammal.
1. Legend är en sägen eller en helgonberättelse. Därför kan du inte kalla en person för legend....och definitivt inte mig.
2. Jan Comstedt AB är distributör, generalagent och grossist men inte återförsäljare som säljer direkt till konsument.
3. Genom att jag i mitt svarsinlägg namnger några av de fabrikat som Jan Comstedt AB marknadsför här i Sverige betyder detta inte att jag överdriver med reklam.
4. Om du går tillbaka till mitt inlägg ovan om de femton omnämnda varumärken Jan Comstedt är generalagent för och jämför dessa med de varumärken Trumman Sportfiske säljer via www.trumman.com hittar du bara MINN KOTA som gemensamt fabrikat.
Old Firehand
Senast ändrad av Old Firehand; 2011-07-25, 14:44.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 875 visningar
0 gillar
|