Hej
Jag säger det direkt; jag kan ingenting om motorer. Men lär mig gärna
Iaf, är i båtköpartagen, den jag kollar på å förmodligen köper har en yamaha 90 hp 2-takt auotloub(?) från -91 eller -92, kommer inte ihåg. Säljaren är en kompis farsa. Enda felet säger han är att när båten har stått, som nu, ett år så startar den inte för det läcker 2-takts-olja från den separata tanken till den 3e cylindern. Så när han ska starta den efter ett uppehåll så skruvar han ur tändstiftet i den cylindern, å startar. Det har alltid funkat så han har inte brytt sig om att ta reda på felet, eller vart läckan sitter, men nån som kan ha en aning om detta eller känner igen problemet?
Det läcker absolut inte mycket, men som sagt står den ett tag så "fylls cylindern med olja" som han uttryckte det. Jag kör båt minst en gång i veckan när vattnet är isfritt å då är detta inga problem, men vill ju såklart inte ha ett läckage.
Tacksam för svar
Jag säger det direkt; jag kan ingenting om motorer. Men lär mig gärna
Iaf, är i båtköpartagen, den jag kollar på å förmodligen köper har en yamaha 90 hp 2-takt auotloub(?) från -91 eller -92, kommer inte ihåg. Säljaren är en kompis farsa. Enda felet säger han är att när båten har stått, som nu, ett år så startar den inte för det läcker 2-takts-olja från den separata tanken till den 3e cylindern. Så när han ska starta den efter ett uppehåll så skruvar han ur tändstiftet i den cylindern, å startar. Det har alltid funkat så han har inte brytt sig om att ta reda på felet, eller vart läckan sitter, men nån som kan ha en aning om detta eller känner igen problemet?
Det läcker absolut inte mycket, men som sagt står den ett tag så "fylls cylindern med olja" som han uttryckte det. Jag kör båt minst en gång i veckan när vattnet är isfritt å då är detta inga problem, men vill ju såklart inte ha ett läckage.
Tacksam för svar
Kommentera