Köpa motor ( 5-10hp) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Köpa motor ( 5-10hp)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tips: johnson 4-takt är utklädda suzukimotorer,

Suzuki, Yamaha, Honda, Tohatsu borgar för kvalitet. Och även Johnson dvs. men de brukar vara några tusenlappar billigare på blocket :-) Snygga också...

Kommentera

Ursprungligen postat av ziggemannen Visa inlägg
      Ehhh? Har du verkligen provat denna båt? Det är en alldeles utmärkt båt till det den är avsedd för och är inte jävligare än någon annan roddbåt i denna storleken enligt mig. Vi använder dessa i Ringsjön och dom fungerar ypperligt så länge det inte blåser allt för mycket. Lättrodd och är som gjord för elmotordrift. Inte för de som vill stå på tofterna och jerkfiska kanske, men för de som vill smyga fram tyst och med handkraft är den suverän. Men du jämför med en planande båt som är helt annorlunda när det kommer till sidostabilitet?
      provade en liten linder, ca 3,5-4 meter, på överlida camping och den var avsedd för rodd. Den var inte direkt stabil med 2 pers i den.
      ja jag jämför väl med den "finlandsfärja" som jag har, 2 pers kan stå vid kanten utan att den kränger nämnvärt.
      Tänker man på fiske som Gustav svensson tänker på sport så kommer man snabbt fram till att fiske är ingen hobby - det är en livsstil!
      i alla fall när fiske är i tankarna från morgon till kväll, tröttsamt värre.....

Kommentera

Suck att det alltid skall spåra ur.
        Jag vet att min båt är ostabil och att det står max 5-6hp på den. Men det är den båten jag har.
        Frågan var vilken motor rekommenderar ni? I och med att det är en aluminium båt så vill jag ha en motor som går mjukt och inte vibrerar så mycket. Har redan en el motor och den är guld att använda men jag orkar inte bära med mig 150kilo batterier så att den räcker hela dagen.

Kommentera

Suck.... Du har ingen aning om vad det är för båt tråden handlar om.

Back to topic! Jag hade en 440 i ett par år. Hade en yamaha 2,5 4-takt på den. Gjorde cirka 5-6 knop. Det jävligaste var att jag aldrig gav mig ut på sjön utan hörselskydd. Vibrerade och skakade så in i helvete av den encylindriga motorn. Trodde jag skulle få läggas in på akut psyk efter en transport på 40 minuter.
          Jag sålde eländet och såg mig aldrig om .
          Leta reda på en 2 cylindrig 4-takt. Har för mig att Yamahan 6hk var det fram till typ 05 eller nåt. Undvik allt med en cylinder
          Ursprungligen postat av volvoxc Visa inlägg
          provade en liten linder, ca 3,5-4 meter, på överlida camping och den var avsedd för rodd. Den var inte direkt stabil med 2 pers i den.
          ja jag jämför väl med den "finlandsfärja" som jag har, 2 pers kan stå vid kanten utan att den kränger nämnvärt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
            Suck.... Du har ingen aning om vad det är för båt tråden handlar om.

Back to topic! Jag hade en 440 i ett par år. Hade en yamaha 2,5 4-takt på den. Gjorde cirka 5-6 knop. Det jävligaste var att jag aldrig gav mig ut på sjön utan hörselskydd. Vibrerade och skakade så in i helvete av den encylindriga motorn. Trodde jag skulle få läggas in på akut psyk efter en transport på 40 minuter.
            Jag sålde eländet och såg mig aldrig om .
            Leta reda på en 2 cylindrig 4-takt. Har för mig att Yamahan 6hk var det fram till typ 05 eller nåt. Undvik allt med en cylinder
            Så illa upplever inte jag oljudet. Kör med en 3.5 Mercury på de 440 som vi brukar hyra, visst det är inte tyst men helt ok i alla fall för mig

Kommentera

Ursprungligen postat av shank Visa inlägg
              Så illa upplever inte jag oljudet. Kör med en 3.5 Mercury på de 440 som vi brukar hyra, visst det är inte tyst men helt ok i alla fall för mig
              Okej. Ja det där med vad som är störande ljud är ju väldigt inviduelt.
              Jag höll ärligt talat på att bli tokig.
              Gick så långt att jag gav fan i fisket en hel säsong.

/// Mikko

Kommentera

Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
                Berätta gärna vilken finlandsfärja som är din så man kan välja en annan

Kommentera

Skit i många svar.Gör det enkelt. Jag har en 440 fishing har en 2002 4 hk mercery eller hur fan det stavas.... hade en 8 hk som jag bytte mot min nu 4 hk som är perfekt... Vill du åka fort köp en buster medium som jag haft som vattenskidsbåt

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 878 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58