Vilken frontmonterad elmotor är bäst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilken frontmonterad elmotor är bäst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilken frontmonterad elmotor är bäst?

Vilken frontmonterad elmotor är bäst?
    motivera gärna

själv har jag en minnkota powerdrive 55 med i-pilot, har dock alldrig provat någon annan men är supernöjd, rekomenderar stark!

Kommentera

Har även jag Minn Kota Powerdrive 55 med i-Pilot. Var lite skeptisk först till fjärrkontrollen p.g.a. 1) dess storlek och 2) att behöva använda händerna (kontra fotpedal). Funkar dock klockrent att ha den runt halsen speciellt nu när man har fått muskelminne i handen efter någon månad (så man inte behöver tänka på, eller kolla, vilken knapp man ska trycka på i vevstoppet utan det sker "per automatik").

Vet inte om den är bäst (speciellt kontra pris) men jag är galet nöjd. Till den grad att jag knappt förstår hur jag ens kunde fiska utan den tidigare

Webb - www.teamtrogdor.se
      Blogg - blog.teamtrogdor.se
      Facebook - www.facebook.com/TeamTrogdor
      Twitter - www.twitter.com/TeamTrogdor

Kommentera

Kör men en Minn Kota Terrova 80 I-Pilot, sjukt nöjd med den. Kanon att köra omkring när det e stenigt när man e själv i båten. Bara att stå i fören och köra runt och fiska under tiden

Kommentera

Kör en Minn-Kota Terrova 55 I-pilot...får väl bara instämma i de förra inläggen,vet inte hur jag klarade mig så länge utan den....

Varför jag valde Terrovan framför Powerdriven var möjligheten att nyttja både fotkontroll och handfjärrkontroll,det har sina
          fördelar med fotkontrollen ibland...om det motiverar den stora prisskillnaden är dock en helt annan fråga...

Varför jag valde just Minn-Kota var väl mest för att jag haft en Endura några år innan som jag var helnöjd med till skillnad från
          den Watersnake jag ägde i en vecka innan den lämnades tillbaka....

Men bäst är nog ändå Minn-Kota Riptide ST.... samma som Terrovan men för saltvatten...
          Senast ändrad av byggarn; 2011-06-21, 16:59.
          Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Jag har en Riptide SP 55. Var en co från början med byggde om den till Ipilot. Gillade inte alls den stora fjärren till en början men har vant mig nu och har den runt halsen när jag spinnfiskar. Ankarfunktionen är en supergrej som jag inte kan vara ute efter att haft den ett tag.

Tror ingen av de andra märkena har autopilot på sina frontmonterade? Detta lär vara "jobbigt" då man måste stå och styra hela tiden om man ska drifta av en kant. Med autopiloten inkopplad kör båten dit man vill och det funkar otroligt bra!

Riptide (saltvatten) är väl egentligen inget man behöver om du bara fiskar insjö. Jag köpte min för att prisskillnaden var så liten (USA) samt att vit är ju så mkt snyggare på Ockelboa

Terrova har väl en annan uppfällningsfunkton av motorn har jag för mig? Säkert bättre än på SP som kan vara ganska så drygt om man ska ha upp och ner motorn mkt under ett fiskepass. Drömmen vore att kunna hissa och sänka motorn med hjälp av fjärrkontrollen.
            www.pikewallis.se

Kommentera

Terrovans uppfällningsfunktion är mycket riktigt väääldigt lättmanövrerad....tillagas bör dock att jag ännu inte jämfört med
              powerdriven...
              Never let your memories be greater then your dreams...

I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
              14 svar
              1 875 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Karlmagnus  
              Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58