Motorn "bluddrar" och dör... Selva 40hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorn "bluddrar" och dör... Selva 40hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Inte helt omöjligt att toppackningen är lite dålig och när motorn blir riktigt varm så släpper den in lite vatten i en av cylindrarna?

Kommentera

Om den fungerade bra efter en riktig förgasarrengöring så är det väl inte helt osannolikt att du fått skit i förgasaren igen? Om den stått länge och fått beläggningar i förgasaren, så kan man väl anta att tank och slang stått lika länge och har samma typ av beläggningar, som lossnar lite då och då och följer med till motorn.

Kommentera

Det skulle vara lite konstigt om det är "flagor" ifrån tanken, har en plasttank utan filter i och en kort slang som inte verkar vara särskilt gammal heller? Heeeelp! 8(

Kommentera

Samma sak hände ju som sagt igen, det var skit i förgasaren återigen... Har sett till att det inte är något skit i tanken eller något, nu fick jag tipset att rengöra bränslefiltret ( Förklara gärna ) för att detta inte ska uppstå igeeeen. Någon som har fler tips på hur jag ska undvika att detta händer igen?

Mvh Rikard

Kommentera

Köp en bunt vanliga bränslefilter på Biltema för 15:-/st och sätt in på soppaslangen mellan soppapumpen och förgasaren. Då är det enkelt att byta detta filter 1-2 gånger per år om du får problem som detta. Jag har gjort detta på några motorer på 10-15 HK och det har fungerat bra.

Annars så sitter det ett löstagbart soppafilter på en del motormodeller under kåpan och detta kan vara ett filter som kan plockas isär och rengöras för att användas igen. Följ bara soppaledningarna under kåpan så hittar du det väl.
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

ingen som känner jns-rille? .hur gick det. var det .skit igen llr vasser??mvh stefan
              Senast ändrad av fajsen; 2011-06-11, 18:10.

Kommentera

bump!!!

Kommentera

Skit i förgasarna två gånger om var problemet... dock kvarstår problemet när jag ligger på låga varv och ska "dra på" så bluddrar den fortfarande lite... samt att den går lite ojämt på högre varv.

Kommentera

hej.bra att du hittade felet till slut."bluddrar till å går ojämt på höga".nu låter det som den får för mycke bensin-för lite luft.kolla om stiften är svarta llr blöta.mvh stefan lycka till med skruvandet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58