Ta med elmotor från USA på flyget? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ta med elmotor från USA på flyget?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ta med elmotor från USA på flyget?

Hej.!

Ska till USA i sommar och kan ju inte låta bli att lockas av priserna på elmotorer!
    Så om man nu skulle köpa en Minnkota tex. Är det bara att checka in den på flyget som extra bagage och promenera igenom tullen och se glad ut..? Gränsen på köpta prylar innan man får tullla för det ligger på 4300kr. Men den gränsen slår man ganska lätt när man får shoppa loss i BASSPRO =D ..!! Så är det inte större risk att dom stannar en då man promenarar igenom tullen med en motor på axeln, och går igenom hela resväskan!? =) Hur har ni gjort..?

MVH Kay

Ingen som har någon liknande erfarenhet då.? Ho ho..!

Kommentera

Köp elmotorn för sig, du får bara den på ett kvitto som du kan visa typ tullen eller vem det nu skulle vara. Den kostar väl mindre än 4300? Resten tar du på ett annat kvitto eftersom det kommer du att ha i en resväska där ingen tittar.

Kommentera

Hur stor skilland i pris är det på en motor ?

Kommentera

Du behöver inte tulla för saker som är använda, har jag för mig. Så gjorde många vänner till mig iaf när de skulle köpa Målvaktsbenskydd. Då var det bara att köra några träningar och stoppa ned dem i en trunk och sen var det klart =) Likadant var det med kameror och annan elektronik har jag för mig.. =)

Kommentera

Kolla flygbolagets bagageregler så att det är OK att ta med den, beroende på motor kan det ju bli en del vikt och tydliigen ett ganska rejält paket

Sen är det väl inte gratis med övervikt men man kanske kan checha in den som golfklubbor som jag tror går till fastpris hos de flesta bolagen

Kommentera

Hade samma tankar när jag skulle till USA. Ringde faktiskt flygbolaget i USA och kollade eftersom jag åkte olika bolag inrikes och över atlanten. Vikten var inga problem utan det var storleken på lådan som grejjen. United Airlines hade regel (även SAS såg jag nu) att max checka in bagage på 158 linjära centimeter (längd+bredd+djup). Det eller 23 kilo. Alltså går det inte att ta elis som incheckat baggage. Enligt reglerna inte ens om man åker business. Har du guldkort och business biljett tror jag dock att de är lite mer flexibla.
              Sedan går det ju att skicka somfrakt och har för mig att det gick på ca 2000 kr något (typ 300-400 dollars)

Bra tänkte men risk att man blir stående på flygplatsen med en stor jävla elis och ite vet vad man ska göra med den
              http://gosmeister.blogspot.com/

Kommentera

du får checka in det som uddabagage. kommer kosta en xtraslant men det kanske det är värt..
                My work speaks for itself

Kommentera

Jag gjorde det sommaren 2005 och såhär gick det till.Köpte motorn,en Minnkota Maxxum med lång rigg via postorder på plats i USA och fick den levererad dit vi bodde hos några vänner.Löjligt billigt var det.300-400 dollar totalt så ca 2200 då.Sen härjade jag runt vilt för att hitta en bra väska.I en army supplystore hittade jag vad jag sökte.En megaväska.Där la jag motorn väl inslagen i handukar och allehanda kläder(givetvis utan låda).Kom till flygplatsen och i disken sa kvinnan att den eventuellt var lite lång.Det gör väl inget, det är väl bra ibland sa jag flörtigt och vips var den incheckad grattis.Sen vart det bära att kånka igenom den på flygplatsen hemma.Gjorde dopck en liten fuling och gick i EUgången eftersom vi mellanlandat i Frankrike och där var såklart inga tullare.Jobbigast var att släpa runt den klumpiga väskan men väl värt det och motorn fungerar ypperligt än idag!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 899 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av tobs, 2024-03-12, 11:42