Tohatsu & Mercury - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tohatsu & Mercury

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tohatsu & Mercury

Vad jag har förstått så tillverkar Tohatsu Mercurys motorer upp till och med 30 hkr, och dessa är i stort sett samma motorer!?

Betalar man då i runda slängar 10000:- extra för Mercuryloggan på en 20-hästare, eller finns det skillnader som motiverar Mercurys högre priser?

Ett test jag läste om deras 25hk EFI så var det iaf samma. Men andra finneser som deras gashandtag (back i gasen) och andra finesser är inte samma

Kommentera

Jag skulle byta från en 15hp Mercury -06 till en 20hp när jag bytte båt. Fick då till svar av handlaren att han inte längre fick tag på mercury 20hp utan det fick bli en Tohatsu istället. Jag kan säga att jag inte kan se eller märka nån skillnad på motorerna förutom några kosmetiska detaljer. Har kört den 2 säsonger nu och är kanon nöjd med motorn så jag kan inte annat än rekommendera Tohatsu! Bägge motorerna tillverkas av Nissan.

Kommentera

Detta fenomen skrev jag om i en annan tråd. Personer som totalsågar ena motorn och prisar en annan, i slutändan är det samma motor tillverkad i samma fabrik, bara olika kåpor. Det säger endel om hur vi människor bedömmer och värderar produkter subjektivt och känslomässigt istället för objektivt och tekniskt.
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Ursprungligen postat av axe Visa inlägg
          Detta fenomen skrev jag om i en annan tråd. Personer som totalsågar ena motorn och prisar en annan, i slutändan är det samma motor tillverkad i samma fabrik, bara olika kåpor. Det säger endel om hur vi människor bedömmer och värderar produkter subjektivt och känslomässigt istället för objektivt och tekniskt.
          ....+1
          I varje motgång finns ett frö till framgång.....

Kommentera

Tack för era svar!

Verkar som det slutar med en Tohatsu demosnurra för mig.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 875 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus  
            Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58