Söker info om Suzuki DF50 / Johnson 50 EFI -05 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Söker info om Suzuki DF50 / Johnson 50 EFI -05

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Söker info om Suzuki DF50 / Johnson 50 EFI -05

Hej!
    Jag söker info om ovanstående motor/motorer som tydligen ska vara samma motor.
    den har gått 220 hr och ska vara fullservad.
    Någon som kan något om kvalite osv?

//C
    http://sportfisher.se

Ett tips kan ju va att ringa borgsmotor. Dom säljer ju suzuki, har för mig att dom även sålde johnson när det begav sig. Dom brukar ju va lättpratade och kunniga. Ska du hänga på den på uttern eller blir det ny båt?

Kommentera

tack för tipset, de är bra att ha o göra med på Borgs.
      Uttern är såld, det blir troligtvis en Silver Fox.
      Var inne på en Hawk grymt länge men kände inte riktigt behovet att gå upp så pass mycket i storlek.
      Jag är också rädd att ju större båt jag har desto mindre timmar blir det på vattnet.
      Jag fiskar ju många små vatten med dåliga ramper och vill inte köpa ny bil bara för att få upp båten ur vattnet.
      //C

Kommentera

Ursprungligen postat av Cole Visa inlägg
        tack för tipset, de är bra att ha o göra med på Borgs.
        Uttern är såld, det blir troligtvis en Silver Fox.
        Var inne på en Hawk grymt länge men kände inte riktigt behovet att gå upp så pass mycket i storlek.
        Jag är också rädd att ju större båt jag har desto mindre timmar blir det på vattnet.
        Jag fiskar ju många små vatten med dåliga ramper och vill inte köpa ny bil bara för att få upp båten ur vattnet.
        //C
        Låter klokt! Känner mig mer stängd nu med större båt, vi bytte förra hösten från en ryds 430 till en askelladen 500 Trolling. Grymt mycke större och otympligare båt. Så här i efterhand kanske man skulle ha satsat på en fox eller buster M för att ha kvar smidigheten. Vart istället att nu har vi en båt för vänern/vättern och en liten för närkesjöarna. Vilket inte känns optimalt.
        Silver fox har jag studerat på både vänern och vättern i ganska kaxig sjögång, jäkligt imponerande sjöegenskaper.
        Ska du ha en Sc eller en med dubbel pulpet?

Kommentera

Eino: Tack, det låter bra.

Mikko: Jag har funderat fram o tillbaka och studerat båtar i parti och minut.

Min gamla var 4,5m och det räckte egentligen för det mesta så länge man är två vilket jag är till 99%.
          Jag har kollat på både Dc, Sc och R-modellen som jag var inne på först men med framflyttad pulpet så blir utrymmet i fören väldigt litet
          och man blir av med stuvutrymme.
          Min gamla var med mittpulpet och det hade jag helst velat ha men det finns ju inte på Fox.
          Med Sc får man lite mer golvyta men det blir nog en Dc.

Anledningen till att jag fastnat för Silverbåtarna är framförallt innerlinen i plast och egenskaperna i sjön.
          Jag tycker att många andra alubåtar ser ut som landstigningsbåtar. Jag blev frånåkt av en Fox i St:Annas skärgård i skapligt grov motsjö, jag kunde hålla max 8 knop ungefär utan att slå sönder mig själv och allt jag hade i båten Foxxen höll runt 20 knop skulle jag tro och det såg inte jobbigt ut.
          //C

Kommentera

Som sagt verkar dom gå grymt fint! Kikade på en dubelpulpet med framflyttade stolar (Mercury edition) kanske den hete?. Skulle fungera som handsken till vårt fiske, men nästan 250 000 kronor!!!!!!!!!!!!! Snacka om pris. Kvaliten kan man ju iofsig betala för, men va fasiken. Såg att buster skulle släppa S modellen med mittpulpet iår. Dom skulle göra samma sak med M`en, tror det kunde bli en storsäljare.

Kommentera

Jag har en DF50 -04 eller -05.... Mycket nöjd med den. Har trollat rätt mycket med den och den går som en klocka... (ta i trä)

Kommentera

Jag har en DF 60 -09 och bättre motor än Zu....... får du leta efter. Jag har min på en plattform för 20 pers No prob. Den spinner som en katt och lättstartad i alla lägen.
                Lycka till med din nya motor
                Kolla m "Team Månsson" Han har fullständig koll på "Kranarna"
                Senast ändrad av Harmageddon; 2011-01-03, 19:26. Anledning: f

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
                  Som sagt verkar dom gå grymt fint! Kikade på en dubelpulpet med framflyttade stolar (Mercury edition) kanske den hete?. Skulle fungera som handsken till vårt fiske, men nästan 250 000 kronor!!!!!!!!!!!!! Snacka om pris. Kvaliten kan man ju iofsig betala för, men va fasiken. Såg att buster skulle släppa S modellen med mittpulpet iår. Dom skulle göra samma sak med M`en, tror det kunde bli en storsäljare.
                  Det är ju i grunden en Fox "R" som har pimpats med lite ögongodis. R-modellen finns för ca 190000:- på blocket.

Kommentera

Va ju iofsig på marin o fritid jag kikade på den, så man kan nog knappast se det som nått riktpris. Får va nöjd om man har fem fingrar kvar på näven när man går ut därifrån.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 875 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58