Problem med Mercery 25 hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med Mercery 25 hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med Mercery 25 hk

Hej! Har Problem men min motor. Varningslampa lyser och larmet tjuter. Oljenivå är ok. Misstänker att det är vattenpumpen. Även tiltfunktionen krånglar. Tiltar inte fullt upp längre. kan det ha något samband. Mptorn inköpt i år så jag antar att det borde gå på garanti? Vad skulle skadeorsaken kunna vara. Kan inget om motorer själv, trimmade inte ens moppen

// Joakim

Spelar egentligen ingen roll att oljenivån är OK, oljan kanske inte pumpas runt i motorn ändå.
    Kan säkert vara nått med kylvattnet. Kan vara så enkelt som en sensor som är trasig eller något annat jox, typ att kylkanalerna täppt igen om du kört motorn nära sand eller så.

Men det spelar egentligen ingen roll, har du garanti på motorn så behöver du inte bry dig. Bara att lämna in och få åtgärdat.

Tilten samma sak där, kanske är luft i cylindern eller nått annat jox. = garantifix så länge du inte varit där och fipplat med den själv.

Så länge det är garanti så är väl generallösningen att inte mickla med något själv. Om du nu inte är fast på en Ö 2 mil ut på havet och måste köra hem för att kunna lämna på service.
    Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 867 visningar
    0 gillar