Oljan luktar bensin på min Honda 50 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Oljan luktar bensin på min Honda 50

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

En lägesrapport! Efter samtal med Sveriges kanske bästa båtmekaniker Thomas Wanzelius, lägg namnet på minnet! Han kan ALLT! Han var tvärsäker på flödande förgasare, men anledningen var han iofs tvekande till! Nåväl, jag bytte olja och filer och provstartade. Motorn gick rejält ojämnt, fick då snilleblixten att kolla stiften. Dom såg dessvärre helt OK ut. Hittade snabbt igen reservstift, bytte ett i taget, vid andra försöket hände det grejer. Helt plötsligt gick den helt annorlunda. Ska fylla tunnan i morgon och köra på allvar. Men det känns som om ett stift inte hängt med och därmed har oförbränd soppa runnit rätt igenom! Vågar jag hoppas att problemet är löst? Ganska skämmigt fel!

Kommentera

Lägesuppdatering! Verkar vara så simpelt som ett tändstift som inte hängt med och då har väl oförbränd soppa runnit igenom. Lite skäms man nog vid det här laget! Ska fylla tunnan och provköra i kväll om tid finnes. Då får jag nog kvitto på om så är fallet!

Kommentera

Hej igen! Nu har snurran varit inne på stor service! Förgasarna nerplockade och rengjorda med ultraljud! Fanns lite grejs som inte skulle vara där! Ventilerna ställda och allt slutjusterat för bästa funktion! Nu håller jag tummarna för att problemet är ur världen! Tack Båthuset i Söderhamn för snabbt fixat jobb! Jag lämnade in båt och motor mitt i vintern för att få tillbaka den lagom till säsongsstart (islossning)! Vis av tidigare mekaniker så tar det tid, här tog dom tag i problemet omgående! Fundera också på att sätta in ett riktigt vatten och skitavskiljande filer av större modell!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 875 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Karlmagnus  
        Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58