begköp på G: kolla fastrostat växelhus? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

begköp på G: kolla fastrostat växelhus?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• begköp på G: kolla fastrostat växelhus?

För att kolla om växelhuset är fastrostat eller inte, kan man bara försiktigt lossa på bultarna
    och rucka på det, och sedan dra åt bultarna igen?
    mvh,
    abumatic220, som försöker läsa på...
    Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

lite får man allt chansa när man köper beggat.....

starta en tråd med alla dina frågor så kan vi läsa där o hjälpa dig, bara ett förslag..

MVH

Kommentera

Hej Fiske Gubbe !

För att kolla om växelhuset är fastrostat eller inte, kan man bara försiktigt lossa på bultarna
      och rucka på det, och sedan dra åt bultarna igen?
      Har svårt att se att någon skulle vilja låta spekulanter skruva med en motor man ska sälja !

Och varför skulle du ? ?

Jag tror du till en början ska bedömma andra saker framför fastrostade växelhus. Allmänskicket tex. Är motorn i så eländigt skick att man misstänker det du gör så borde priset bli därefter. Det du nämner låter lite som att provlossa växellådan på bilen innan man köper. Bedöm skicket och så tar man den smällen när det blir så dax att du måste demontera vxl.huset.
      Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Visst kan man kolla om växelhuset är fastrostat. Men det gör man ju bara på dom motorer som det är allmänt känt att dom rostar fast. Speciellt äldre Mercury (en bit in på 90-talet).
        Även mindre motorer kan drivaxeln rosta fast i vevaxeln. Om det hänt är motorn bara att använda som reservdelsmotor.
        Köper man motorer av senare snitt (runt 1995 och framåt) är det inte nån större risk för det problemet.
        Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Visst kan man kolla om växelhuset är fastrostat. Men det gör man ju bara på dom motorer som det är allmänt känt att dom rostar fast. Speciellt äldre Mercury (en bit in på 90-talet).
          Ja de val väl det jag sa eller? då pratar vi om motorer för några hundringar. funkar dom så är det mer än man kan begära å den dag vehuset ska loss så tar man smällen å gör om den till bojsten, fågelbord eller nått annat kul.
          Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

Kommentera

Tack för svar!
            Jag har blivit upplyst!
            Extra stort tack till dig, elanen, jag ser att du hjällper folk "här och där" med båtfrågor.
            Sketfiske till er alla!
            mvh,
            Abumatic220
            Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 875 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus  
            Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58