Jag har en tohatsu 9,8 2takt som får ett missljud från riggen vid hård belastning.Har bytt olja den var fin inget vatten eller spån.Proppaxeln går att skjuta in ca 1,5 mm o fjädrar ut själv.Inga linor innanför proppen.Någon som har förslag var man ska titta vidare på?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
ylande rigg
Collapse
X
-
Kylvattenintaget är inte blockerat?
Tänkte om impellern som är av gummi snurrar torrt mot impellerhuset i metall så lär ju det kunna ge ifrån sig ett hyffsat ylande ljud. Men har du kört motorn med hård belastning ett tag så lär den väl ha skurit eller iaf nypt rätt fort.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
-
Går båten upp i planing och går lika fort som den gjort tidigare?
Gör den inte det så kan ju bussningen i proppen ha börjat slira men det låter också konstigt för då borde den inte gå framåt alls nästan på höga varv, på låga däremot så brukar det funka att köra. Jag har varit med om detta någon gång men iofs så har det väl aldrig blivit ett direkt ylande ljud, mer att hjulet snurrar men hamstern är död. Alltså en massa tomvarvande från motorn.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Läs min fiskeblogg:
Kommentera
-
Lagerskada, tyvärrDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pb Visa inläggMotorn är från 2005.Den går minst 100 timmar per år.Tack för visat intresse.
Kommentera
-
Hej igen. Nu är alla lager och packboxar bytta ,provkörningen gick bra förutom att den lät precis lika.Pratade med lite kloka personer,många olika svar,en sade att det kanske är en sjungande propeller. Jag har aldrig hört talas om en sån förut, men jag fick låna en annan propeller och motorn blev tyst. Man lär så länge man lever !!!!
Kommentera
-
Perfekt! Det var lite oväntat...
Skicka in den gamla propellern till Idol-uttagningarna, den slår garanterat 50% av alla "skönsjungande" troll som ställer upp där.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Läs min fiskeblogg:
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 879 visningar
0 gillar
|