el motor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

el motor

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• el motor

ja har äntligen fått loss tummarna o ska skaffa maj en elmotor..
    valet står mellan en Minn kota 30
    och en watersnacke 30.

av allt man läst här förstår jag att minn kota är den bästa av dom två..
    men motiveras det att lägga 500 kr extra på en motor som kommer användas 25-30 gånger per år och på uthyrnings båtar.. har ingen egen..
    är effekt åt gången den samma eller minn kota skulle kunna vara enegi snålare?

Tudor marin batteriet alla snackar om. var får man tag på de i malmö trakterna?
    1st 75-80 ah batteri måste räcka länge?

snegla även på ett Cuda 300/Portabelt ekolod.. är det ett bra lod för 2000 kr?
    tips på annat portabel i den prisklassen som i så fall skulle vara bättre?

Jag tror absolut att det är värt att lägga de extra 500 kronorna. Minn kota skall precis som du säger vara mer energisnål vilket är ett stort plus.

Har själv ett Cuda 300 portabelt som jag är nöjd med. Har fungerat kanon för mig och är dessutom hyfsat litet och smidigt så att man lätt får med sig det.
    Den som har mest prylar när han dör vinner

Kommentera

iofösaj kan man köpa trä jerkar för 400 kr styck kan man lägga 500 extra på en motor osså:P

de blir så mycke lättare när man får dom svaren man vill ha:P

men tänkte lite på de med batteriet.. när man har fiskat klart. har de betydelse för batteriet om där e tyå 10% kvar eller 50% kvar. tänkte på livslängden på batteriet..
      när man köper minn kota får man allt man behöver så de bara är o sätta på kablarna på batteriet eller något annat måste osså köpas?

Kommentera

Hej Michael Perlborn;
        Jag kan berätta för dig att i förra veckan, 16/8 - 20/8 2010 sålde jag flera vita propellrar till MINN KOTA 15A, MINN KOTA 35C och MINN KOTA 65A elektriska fiskemotorer som jag sålde som fabriksnya till marinhandlare och sportfiskebutiker åren 1974-1976. Jag sålde också en propeller till en MINN KOTA 35M från 1984 i fredags till Jimmy Johansson hos Regal Sportfiske i Vårby.

Ingen vet ännu hur gammal en MINN KOTA elektrisk fiskemotor kan bli!

Welcome to the Silent World...a World of Electric Fishing Motors!

Old Firehand

www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Jag har bara erfarenhet av minn kota. Men den är kanon bra. Satsa på den.

Kommentera

då råder det inget tvivel om att de blir en minn kota..
            såg att du säljer dom billigt på trumman.se (det är väl du som driver sidan?)
            vad går frakten på om ja köper den av daj o den skickas ti malmö?

Kommentera

Bara för att vara tvärsöver, har en watersnacke 30, har nu bara haft den i 4år men den uppfyller alla krav man kan ha på en elmotor.
              Den är riktigt prisvärd.

I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
              http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
              http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Hej KJ "Keldor" Öhman;

Du skriver: "Bara för att vara tvärsöver, har en watersnacke 30, har nu bara haft den i 4år men den uppfyller alla krav man kan ha på en elmotor.
                Den är riktigt prisvärd."

Då måste tiden gå väldigt fort för dig? Är det sant att Wiggler AB i Stora Höga sålt de kinesiska elmotorerna Watersnake hela 4 år här i Sverige? Köpte du verkligen din Watersnake 30 elmotor redan år 2006? O.S.A.

Jag får se igenom Watersnakeagenten Wigglers kataloger när jag kommer till jobbet på måndag. Inte vill jag tro att det var redan år 2006 som Wiggler AB försökte sälja Watersnake till mig. Så gott som alla produkter som Trumman Sportfiske säljer idag kommer från Wiggler AB i Stora Höga. Undantagna är MINN KOTA elektriska fiskemotorer...och MINN KOTA är jag mer än nöjd med, elmotorer som jag idag köper från Jan Comstedt AB i Göteborg.

Welcome to the Silent World...a World of MINN KOTA Electric Fishing Motors!

Old Firehand
                Senast ändrad av Old Firehand; 2010-08-22, 11:20.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  Hej KJ "Keldor" Öhman;

Då måste tiden gå väldigt fort för dig? Är det sant att Wiggler AB i Stora Höga sålt de kinesiska elmotorerna Watersnake hela 4 år här i Sverige? Köpte du verkligen din Watersnake 30 elmotor redan år 2006? O.S.A.

Jag får se igenom Watersnakeagenten Wigglers kataloger när jag kommer till jobbet på måndag. Inte vill jag tro att det var redan år 2006 som Wiggler AB försökte sälja Watersnake till mig. Så gott som alla produkter som Trumman Sportfiske säljer idag kommer från Wiggler AB i Stora Höga. Undantagna är MINN KOTA elektriska fiskemotorer...och MINN KOTA är jag mer än nöjd med, elmotorer som jag idag köper från Jan Comstedt AB i Göteborg.

Welcome to the Silent World...a World of MINN KOTA Electric Fishing Motors!

Old Firehand
                  Ska inte svära på det, det kan vara tre år också, tiden går fort när man blir äldre... eller hur.
                  I dont give a fuck who your father is.... don´t walk on the water while i´m fishing.

Min Blogg
                  http://www.fiskesnack.com/forum/blog.php?u=7117
                  http://www.sportfishinglovers.se/

Kommentera

Hej igen KJ "Keldor" Öhman;
                    Den 29/3 2008, dvs för för två år och fem månader sedan var Gös-Ulla och jag på invigningen av BeOutdoor i Slagsta Strands Köpcenter. Vi träffade butikschefen Bert Mårdh och fick en BeOutdoor katalog av Berra med Watersnake elmotorer som 2008 års nyheter på sidan 18 i katalogen. Berra sålde Waternsnake FWT 18 lbs för SEK 895:- och din FWT 30 lbs sålde Berra för 1.495:-. I BeOutdoor-katalogen kunde man läsa att Watersnake elmotorerna var från Australien...men visade sig vid närmare undersökning vara tillverkade i Kina. Första Watersnake-annonsen jag såg var i FiskeJournalen Nr 4, 2008.

Med utgångspunkt från detta betvivlar jag att du haft din Watersnake i 4 år. 2 år låter lite trovärdigare.

Ingen vet ännu hur gammal en MINN KOTA elektrisk fiskemotor kan bli!

Welcome to the Silent World...a World of Electric Fishing Motors!

Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 881 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58