Någon som kan yttra sig nåt om den elmotorn? Är det nåt att ha, prisvärd osv
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
WATERSNAKE FWT 54lbs
Collapse
X
-
Är rätt så lik min Watersnacke SWCW 54lb förutom två punter.
- Display som visar hur mycket du har kvar på batteriet och hur många % som används.
- Steglös fart kontroll. (istället för växlar fram/bak)
Jag är riktigt nöjd med min och denna lär inte va sämre.
Kommentera
-
Liten kapning.
Är det någon som kan ge en recension på watersnake swrt med fjärr och fot kontroll?Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
www.solskensmetarna.se
Kommentera
-
Ursprungligen postat av EdgeCruzher Visa inläggNågon som kan yttra sig nåt om den elmotorn? Är det nåt att ha, prisvärd osv
http://www.ofc.nu/watersnake-fwt-54lbs-p-124-c-153.aspx
Kommentera
-
jag har bara testat min tre ggr, men den funkar bra förutom med fotpedalen som svänger fö rmycket vid minsta ändring.
Man liksom åker fram som en orm(watersnake).
Mina fjärrkontroller tappade mottagningen men jag ska ställa om dom igen..
Så en ws utan fjärr för 1950 måste vara prisvärt.
Edit
Testade just att programera om fjärrkontrollerna och det funkade men jag kan bara ha en åt gångenSenast ändrad av abe; 2010-06-26, 14:26.
Kommentera
-
Lånar tråden lite. Funderar också på denna motor. Var först inne på Minn Kota Endura 30 men den kostar ju samma som denna som nästan är dubbelt så "stark". Sen skiljer det ju en 500:- ungefär mellan 54 och 34 på watersnake. Men då är det kanske värt att satsa på 54 ändå för den borde ge mest underhållning och drifttid för pengarna i längden kanske? Om motorn skulle haverera på något sätt efter garantin gått ut, blir det då en dyr historia eller hur är det med elmotorer?
Kommentera
-
Först idag så har jag byggt klart en plattform i fören och kunnat testa min Watersnake SWDR. De problem som jag tycker är med den (efter endast en test) är att den har väldigt svårt för att gå rakt, dvs jag tror det är vinden som flyttar aktern lite väl lätt så jag får sitta och kompensera hela tiden! (jag har en Crescent 405) Jag gjorde ett litet experiment och tog ena åran och satte ner den och bara höll den stilla, detta verkar ha hjälpt det hela betydligt, nu var det mycket enklare att sätta en rak kurs. Så nu funderar jag på hur jag ska kunna ordna dit någon slags fast roder i aktern. Idéer, förslag?
Sen så blir det ju även ett litet problem när man är själv i båten att om jag sitter längst bak så lyfts motorn upp högre än om jag sätter mig längre fram, men så är det ju i en liten båt.
Jag gjorde en trekantig platta i form plyfa i fören som jag har skruvat fast snabbfästet lite snett i. Gör det något tror ni att plattan lutar inåt båten så att säga? Ska jag försöka få den så rak som möjligt med några distanser eller spelar det ingen roll?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av tidelipop Visa inläggFörst idag så har jag byggt klart en plattform i fören och kunnat testa min Watersnake SWDR. De problem som jag tycker är med den (efter endast en test) är att den har väldigt svårt för att gå rakt, dvs jag tror det är vinden som flyttar aktern lite väl lätt så jag får sitta och kompensera hela tiden! (jag har en Crescent 405) Jag gjorde ett litet experiment och tog ena åran och satte ner den och bara höll den stilla, detta verkar ha hjälpt det hela betydligt, nu var det mycket enklare att sätta en rak kurs. Så nu funderar jag på hur jag ska kunna ordna dit någon slags fast roder i aktern. Idéer, förslag?
Sen så blir det ju även ett litet problem när man är själv i båten att om jag sitter längst bak så lyfts motorn upp högre än om jag sätter mig längre fram, men så är det ju i en liten båt.
Jag gjorde en trekantig platta i form plyfa i fören som jag har skruvat fast snabbfästet lite snett i. Gör det något tror ni att plattan lutar inåt båten så att säga? Ska jag försöka få den så rak som möjligt med några distanser eller spelar det ingen roll?Mr. Walleye - Bassboat angler
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 873 visningar
0 gillar
|