WATERSNAKE FWT 54lbs‏ - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

WATERSNAKE FWT 54lbs‏

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• WATERSNAKE FWT 54lbs‏

Någon som kan yttra sig nåt om den elmotorn? Är det nåt att ha, prisvärd osv

http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Jag är själv intresserad av den motorn men är även sugen på en Sigma Shakespeare 2010. Jag försöker ta reda på skillnaderna men Watersnake har fått bra kritik från många och ska hålla en hög kvalitet.

Kommentera

Är rätt så lik min Watersnacke SWCW 54lb förutom två punter.
      - Display som visar hur mycket du har kvar på batteriet och hur många % som används.
      - Steglös fart kontroll. (istället för växlar fram/bak)

Jag är riktigt nöjd med min och denna lär inte va sämre.

Kommentera

Pm:a om du hittar vad skillnaden är
        http://fjallfisket.blogspot.se/

Fiske i Tänndalen, Funäsdalen, Rogen mm

Kommentera

Liten kapning.
          Är det någon som kan ge en recension på watersnake swrt med fjärr och fot kontroll?
          Krökta spön knarrande rullar och linor spända som fiolsträngar, då lever man gott....
          www.solskensmetarna.se

Kommentera

Ursprungligen postat av EdgeCruzher Visa inlägg
            Någon som kan yttra sig nåt om den elmotorn? Är det nåt att ha, prisvärd osv

http://www.ofc.nu/watersnake-fwt-54lbs-p-124-c-153.aspx
            Köpte precis en sådan. Det enda som stör mig är att den har en tendens att hoppa hur läge ibland... Dvs tilt-läge. Iofs Har jag bara kört en gång och detta i grotesk motvind.. Men jmf med min Minn-kota 36 är detta mkt bättre.

Kommentera

jag har bara testat min tre ggr, men den funkar bra förutom med fotpedalen som svänger fö rmycket vid minsta ändring.
              Man liksom åker fram som en orm(watersnake).
              Mina fjärrkontroller tappade mottagningen men jag ska ställa om dom igen..
              Så en ws utan fjärr för 1950 måste vara prisvärt.
              Edit
              Testade just att programera om fjärrkontrollerna och det funkade men jag kan bara ha en åt gången
              Senast ändrad av abe; 2010-06-26, 14:26.

Kommentera

Lånar tråden lite. Funderar också på denna motor. Var först inne på Minn Kota Endura 30 men den kostar ju samma som denna som nästan är dubbelt så "stark". Sen skiljer det ju en 500:- ungefär mellan 54 och 34 på watersnake. Men då är det kanske värt att satsa på 54 ändå för den borde ge mest underhållning och drifttid för pengarna i längden kanske? Om motorn skulle haverera på något sätt efter garantin gått ut, blir det då en dyr historia eller hur är det med elmotorer?

Kommentera

Först idag så har jag byggt klart en plattform i fören och kunnat testa min Watersnake SWDR. De problem som jag tycker är med den (efter endast en test) är att den har väldigt svårt för att gå rakt, dvs jag tror det är vinden som flyttar aktern lite väl lätt så jag får sitta och kompensera hela tiden! (jag har en Crescent 405) Jag gjorde ett litet experiment och tog ena åran och satte ner den och bara höll den stilla, detta verkar ha hjälpt det hela betydligt, nu var det mycket enklare att sätta en rak kurs. Så nu funderar jag på hur jag ska kunna ordna dit någon slags fast roder i aktern. Idéer, förslag?

Sen så blir det ju även ett litet problem när man är själv i båten att om jag sitter längst bak så lyfts motorn upp högre än om jag sätter mig längre fram, men så är det ju i en liten båt.

Jag gjorde en trekantig platta i form plyfa i fören som jag har skruvat fast snabbfästet lite snett i. Gör det något tror ni att plattan lutar inåt båten så att säga? Ska jag försöka få den så rak som möjligt med några distanser eller spelar det ingen roll?

Kommentera

Ursprungligen postat av tidelipop Visa inlägg
                    Först idag så har jag byggt klart en plattform i fören och kunnat testa min Watersnake SWDR. De problem som jag tycker är med den (efter endast en test) är att den har väldigt svårt för att gå rakt, dvs jag tror det är vinden som flyttar aktern lite väl lätt så jag får sitta och kompensera hela tiden! (jag har en Crescent 405) Jag gjorde ett litet experiment och tog ena åran och satte ner den och bara höll den stilla, detta verkar ha hjälpt det hela betydligt, nu var det mycket enklare att sätta en rak kurs. Så nu funderar jag på hur jag ska kunna ordna dit någon slags fast roder i aktern. Idéer, förslag?

Sen så blir det ju även ett litet problem när man är själv i båten att om jag sitter längst bak så lyfts motorn upp högre än om jag sätter mig längre fram, men så är det ju i en liten båt.

Jag gjorde en trekantig platta i form plyfa i fören som jag har skruvat fast snabbfästet lite snett i. Gör det något tror ni att plattan lutar inåt båten så att säga? Ska jag försöka få den så rak som möjligt med några distanser eller spelar det ingen roll?
                    Det är inte vinden som gör att aktern slänger till höger och vänster, det är skrovformen. Har man mkt v-botten fram så har den lätt för att sticka åt sidan och har den väl gjort det skär den gärna dit ända tills motorn vill skicka den åt andra hållet och då svänger den tvärt dit och så håller den på. Lösningen är att du viktar båten med något tungt, t.ex fritidsbatteri längst bak, så lyfter du upp främre delen på skrovet så det inte "skär och sticker" så mkt, och du får mer "friktion" i form av att bakdelen blir som et bromsande stabiliserande drivankare, hoppas du hängde med. Angående vinkeln skall den vara horisontell i förhållande till vattenytan. Lite kan det ju fela men för att få ut max dragkraft till att förflytta båten frammåt så ska den vara horisontell. Själv har jag bultat min motor, sedan bara lagt brickor så den ligger jämns med vattenlinjen-driver mkt bra. Lägg gärna upp bilder på båten.
                    Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 873 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus