Ni med frontmonterade Watersnake motorer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ni med frontmonterade Watersnake motorer.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ni med frontmonterade Watersnake motorer.

Kan ni ha bägge fjärrkontrollerna kalibrerade samtidigt, så att det går att styra med bägge med andra ord.

Mvh Stefan
    Catch for the moment and Release for the future.[FONT=Impact][/FONT]

Hej !

Har bara provkört mina fjärrisar på landbacken men dom verkar kunna användas samtidigt + även fotpedalsmojängen.

Den grunka som senast givit ifrån sig en signal bestämmer så att säga - kanske bäst att bara kaptenen har fjärr så det inte blir myteri he he

Enl wiggler så verkar det som om fjärrisarna fungerar direkt ur kartongen så man behöver inte initiera/kalibrera dom så att säga utan det är bara att tycka på knapparna och se vad som händer...

Kommentera

Hej.

När jag fick hem min motor så funkade det att köra med bägge mina kontroller.
      Gick att starta motorn med den ena och sedan stänga av den med den andra om man ville.
      Men sen gick kretskortet sönder pga. fel packad fotkontroll.
      Fick ett nytt kort och då går det bara att använda en av kontrollerna åt gången, fick till svar att det var tydligen ett äldre kort jag fått och då gick det bara att köra med en kalibrerad åt gången.
      Dom skulle kolla upp mer noga, och i så fall så skulle jag få ett nytt kort igen.

Hoppas att allt löser sig.

Mvh Stefan

Kommentera

De e nån vajsing med min fotkontroll oxå så hela paketet är och hälsar på hos wiggler för tillfället.

Kommentera

Köpte en front monterad Watersnake med fjärrkontoller,men den funkade inte speciellt bra.
          Okänslig i styrningen och dålig räckvidd på fjärrkontrollerna.
          Har inte testat med fotpedalen för den funkade bara att svänga vänster med och starta upp motorn.
          Fick ny fotpedal plus att dom har skickat upp två olika modeller på kretskort men funkade bara med fjärrarna i alla fall.. Och styrde typ 20-30grader vid minsta tryck på styrningen.
          Men jag har fått tillbaka mina pengar och motorn är där den ska vara...

Blir en Minnkota i stället.

Kommentera

Har också upplevt att både fotkontyroll och fjärrkontroller är väldigt instabila.

Ibland går motorn runt ett halvt varv på en kort tryckning på kontrollen tex. Eller också låser sig motorn på högsta hastighet o går ej att stanna.

Tror att största problemet ligger i att fjärrkontrollerna fastnar i intryckt läge. Sen saknar jag en liten diod på motor respektive kontrollenhet som talar om ifall motorn driver eller ej, skulle underlätta en hel del då sikten är skymd av andra personer i båten.

Vidare bra räckvidd på fjärrkontrollerna är det tyvärr inte heller om man är flera i båten. Enligt uppg. ska räckvidden var 20 meter så jag har köpt ett nytt batteri till fjärrkontrollerna för att se om det hjälper. Annars får man väl tyvärr höra av sig till handlar´n,,,
            -

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 878 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus