Har en mercury f50 4-takt -01 som larmar när den stått på tomgång ca 1minut, likadant är det när man trollar, va kan det vara??? för låg tomgång så att det blir för dåligt oljetryck eller?? Bra stråle från kylningen är det.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
mercury f50, larmar på tomgång
Collapse
X
-
Den larmar väl endast för lågt oljetryck eller att den blir för varm vill jag minnas, så på den korta tiden så hinner den väl knappast bli för varm kanske så då är det bara lågt oljetryck kvar..
Att den har bra stråle från kylningen betyder inte automatiskt att du har bra kylning, det visar bara att den fungerar, men inte hur bra den fungerar.
Fanns ett generalfel på någon av årsmodellerna och kylningen, minns inte riktigt vad det var men något med blocket och kanaler vill jag minnas.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylis Visa inläggGissar på det förstnämnda, vad har du för varvtal vid tomgång?pripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Team Fanny Farm Visa inläggDen larmar väl endast för lågt oljetryck eller att den blir för varm vill jag minnas, så på den korta tiden så hinner den väl knappast bli för varm kanske så då är det bara lågt oljetryck kvar..
Att den har bra stråle från kylningen betyder inte automatiskt att du har bra kylning, det visar bara att den fungerar, men inte hur bra den fungerar.
Fanns ett generalfel på någon av årsmodellerna och kylningen, minns inte riktigt vad det var men något med blocket och kanaler vill jag minnas.
en kompis hade en suzuki som larmade på tomgång nu i veckan och då va det en luftslang som hade vikit sig enligt verksta´n..pripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Ursprungligen postat av prylis Visa inläggGissar på det förstnämnda, vad har du för varvtal vid tomgång?pripps blå -en klass för sej
Kommentera
-
Ursprungligen postat av pripps blå Visa inläggHar en mercury f50 4-takt -01 som larmar när den stått på tomgång ca 1minut, likadant är det när man trollar, va kan det vara??? för låg tomgång så att det blir för dåligt oljetryck eller?? Bra stråle från kylningen är det.
Pappas 130 hk Honda brukar larma när man kör sakta å upptiltat . Men vi har så tunn olja i 5W/30 . 10/40 är nog bättre fast då blir den inte lika pigg på högvarv , men det är ju en bedömningsfråga vad man vill ha.
/Fredrik
Kommentera
-
Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inläggPappas 130 hk Honda brukar larma när man kör sakta å upptiltat . Men vi har så tunn olja i 5W/30 . 10/40 är nog bättre fast då blir den inte lika pigg på högvarv , men det är ju en bedömningsfråga vad man vill ha.
/Fredrikpripps blå -en klass för sej
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|