Skulle behöva lite bra tips på motorlås. Har tittat lite på Abus men det innebär att jag måste borra hål i aktern och det är jag inte dirket sugen på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Motorlås till Tohatsu 9,8 hk
Collapse
X
-
Hur gick det med motorlåset?
Ursprungligen postat av Mozzer Visa inläggSkulle behöva lite bra tips på motorlås. Har tittat lite på Abus men det innebär att jag
måste borra hål i aktern och det är jag inte dirket sugen på.
Tacksam för input!
Kommentera
-
För min del löste det sig. Fick motorn stulen! Valde till slut Abus Nemo( tror jag det heter). Det låset ger jag inte mycket för. Hittade resterna, i beståndsdelar i båten och jag tror inte det var någon större utmaning för tjuven. Har nu äntligen köpt ny så nu ska skiten bultas fast!!
Kommentera
-
jo, du har så klart rätt, jag har lås, samt bultat, samt svetslåst bultarna och fan vet om det hjälper
-man blir så förbannad att det finns inte ord när man lagt sina surt förvärvade slantar på något man gillar och så kommer det folk och snor sakerna
Kommentera
-
Tyvärr fixar de det mesta. Kylspray och en slägga. Eller bryter upp det med skador som följd på båten.
En tränad hungring Schäfer i båten är det bästa.
Skämt o sido. Det är svårt skydda sig. Bästa skyddet är nog ha båten på ett trafikerat och liviligt ställe med mycket båtfolk som springer där hela tiden. Och sen bara ett bultlås.
Står båten på ett mer öde ställe där de får jobba ostört är det bara tidsfråga om de vill åt något.
Kommentera
-
det finns nog bara dom två alternativen, jag har mina permanent sjösatta båtar i bevakade båthamnar och dom får vara ifred, fiskepulkan ligger nedanför min mosters hus extremt undangömt eller uppdragen på vagnen på deras gård så den får vara ifred den med, men allt annat än det är en stor risk och en försäkring är ett minimum.
Kommentera
-
Jag skaffade ett Nawa Lock-it-once HT30 för att slippa borra.
Hur svårt är det att kapa ett wirelås? Typ detta:
Jag har hört att det ska vara svårare än en kätting.
Man skulle kanske kunna dra den genom motorn och låsa fast den i t.ex. ett ankare eller bensintanken inne en låst aktertoft för att inte ge direkt möjlighet att klippa låset direkt?
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 875 visningar
0 gillar
|