vanligt batteri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

vanligt batteri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• vanligt batteri

funkar det med vanligt bilbatteri eller är det skadligt för motorn jag har 2 bilbatterier till övers så jag funderar på att testa,jag vet att det fungerar bättre med marinbatteri men går det med bilbatteri?
    pappa till elvira och amb 1601c

klart att det funkar.. men de kommer inte hålla länge om du laddar ur dem väldigt mycket och väldigt ofta
    http://teamfire.bloggspace.se/

Kommentera

Ska det enbart användas som startbatteri för motorn (bensinae) så funkar det lika bra som i bilen, men ska du köra tex en elmotor på det så att du djupurladdar det återkommande så blir inte livslängden på bilbatteriet direkt lång!

Det är just det som skiljer marinbatteri från bilbatteri att marinvarianten är gjord för att tåla många och djupa urladdningar då det ofta används som förbrukarbatterier i båtar för långvarig drift av kylskåp, värmare, belysning mm och då är det inget att fundrera på, men som enbart startbatteri visst det funkar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Ska det enbart användas som startbatteri för motorn (bensinae) så funkar det lika bra som i bilen, men ska du köra tex en elmotor på det så att du djupurladdar det återkommande så blir inte livslängden på bilbatteriet direkt lång!

Det är just det som skiljer marinbatteri från bilbatteri att marinvarianten är gjord för att tåla många och djupa urladdningar då det ofta används som förbrukarbatterier i båtar för långvarig drift av kylskåp, värmare, belysning mm och då är det inget att fundrera på, men som enbart startbatteri visst det funkar.

nä det skall vara till elmotor tänkte eftersom jag hade 2 hemma som jag ändå skall göra mig av med trodde dom var trasiga men kopplade till c-tekladdare och den visade grönt så jag tänkte använda dom tills dom e slut-körda
        pappa till elvira och amb 1601c

Kommentera

Ursprungligen postat av dallepistolen Visa inlägg
          nä det skall vara till elmotor tänkte eftersom jag hade 2 hemma som jag ändå skall göra mig av med trodde dom var trasiga men kopplade till c-tekladdare och den visade grönt så jag tänkte använda dom tills dom e slut-körda
          Visst har du dem så kör slut på dem, men när det är dags för nya så kan det vara klokt att välja marinvarianten.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 875 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Karlmagnus  
          Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58