ÖBs El-motor? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ÖBs El-motor?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har också en sån inget vidare köp växelreglaget har pajat två gånger! plus att sprinten som håller motorn lossnar hela tiden! Spara och köp nåt ordentligt!

Kommentera

Nu ska jag inte försvara Fladens motorer för mycket men av egna erfarenheter så måste jag ändå säga att den är prisvärd.

Tyvärr fick jag en feltillverkad som gav upp efter 2a resan. ÖoB hade lagt reklamationen direkt till Fladen.
      Mailade Fladen. Sen ringer en kille upp och säger att han skickar en förbetald adresslapp som jag ska sätta på motorn och skicka till dem.

Direkt de hade motorn ringde Fladen och berättade att det var en tätning som var feltillverkad. Att den hade gått sönder i monteringen och en ny motor var på väg hem.

Så servicen funkar mycket bra. Jag frågade samtidigt om detta med glapp då andra haft bekymmer. Han sa att vid minsta missnöje så skicka tillbaka den. Upptäcker de minsta glapp där också så får man en ny tillbaka. Inga konstigheter.

Har kört med motorn i 2 år och då är det flera kvällar i veckan på säsongen den fått slita.

Visst kanske man skulle haft en Minn Kota när man kör så mycket som jag gjort, det kan jag erkänna.

Men visst är det prisvärt för 1200:- som jag gav. Den gör jobbet.

Edit: Sprinten håller jag också med om. Den är inget vidare. Den ersattes direkt med genomgående bult + brickor och låsmutter. Sitter kanon sedan. Men tror att nya generationen med de nya dekalerna har förbättrad sprint.
      Senast ändrad av Tybling; 2010-02-01, 20:53.
      Alumacraft så klart!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
      14 svar
      1 875 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Karlmagnus