Frontmonterad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frontmonterad

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Frontmonterad

Dags att pimpa upp vert/jerkbåten lite.
    Frontmonterad är det som gäller, med autopilot.
    Dock har jag några frågor som jag inte lyckats klura ut.
    1. Efter att ha sett det här klippet, så undrar man ju om killens motor har en tillvalsprodukt, eller om dom piper som standard. Ett ständigt pipande när man fiskar, det sista man vill ha typ......

2. Skillnaden mellan powerdrive v2 och terrova?
    3. Hur många års garanti på watersnake swrt(kan ju vara värt och vänta tills den släpps och spara in tusenlapparna jämnfört med en pdv2)
    Mr. Walleye - Bassboat angler

Min piper iaf bara när jag ändrar hastighet. Om du lyssnar på hans kommentar så säger han att han har nån annan inst. för pipet men det skulle inte jag heller stå ut med.

Kommentera

Du kan byta ljudschema på motorn genom att hålla in + & - samtidigt, tror den har 3-4 ljudscheman.

Kommentera

Hur är det med Autopiloten förresten? Går det att synkronisera den men GPS'en och köra speciella rutter eller går det bara att ställa in den på en viss kurs?

Kommentera

Det var ju bra att man slapp ljudet, så jag vågade beställa en pdv2.
          Men bara för intressets skull, ska man betala 5 tusen extra för en annan pedal och möjligen en annan kåpa på en terrova, eller har jag missat något?!
          Fripps: Det ska gå få den att kommunicera med gps, men har ingen stenkoll på det.
          Det jag vet är att den vanliga autopiloten går efter en kompass som sitter i motorn= rikta motorn dit du vill- och den justerar vinkeln och styr just den kursen.
          Mr. Walleye - Bassboat angler

Kommentera

Bara en liten sak. Glöm frontmonterat när det gäller vertikalfiske. Nästan omöjligt att ha bra kontrollo när det blåser lite. Mycket lättare att backa upp mot vinden och hålla båten på det viset. Litet tipps bara.

Kommentera

Ursprungligen postat av Ambjörn Visa inlägg
              Bara en liten sak. Glöm frontmonterat när det gäller vertikalfiske. Nästan omöjligt att ha bra kontrollo när det blåser lite. Mycket lättare att backa upp mot vinden och hålla båten på det viset. Litet tipps bara.
              Må vara din uppfattning, men jag är av en annan.. Tycker det fungerar kanon med frontmonterad! även då det blåser lite.. är kanske en vanesak men jag har då inte upplevt några problem med det.
              // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Håller inte med.
                Kör motvågs med den frontmonterade så funkar det hur bra som helst. På en lite större båt tror jag bara det är en fördel med frontmonterad till verticalfisket istället för en bak.

Du kanske bara kört med fotpedal? Testa i så fall en frontmonterad med fjärr, funkar finfint även när det blåser.
                www.pikewallis.se

Kommentera

...även jag beg to differ... Helt outstanding med frontmonterat på en Arkip när det blåser, har ganska många vj pass i ryggen att backa upp detta med...

"Det är ingen idé att skynda sig om man inte vet var man är på väg. Man vet ju ändå inte när man är framme" - Nalle Puh
                  "Keep it simple"

//Jan O
                  www.fisheco.se
                  www.brofiske.net
                  www.magazinefisheco.se

Kommentera

Ursprungligen postat av catchandreleasearn Visa inlägg
                    Det var ju bra att man slapp ljudet, så jag vågade beställa en pdv2.
                    Men bara för intressets skull, ska man betala 5 tusen extra för en annan pedal och möjligen en annan kåpa på en terrova, eller har jag missat något?!
                    Fripps: Det ska gå få den att kommunicera med gps, men har ingen stenkoll på det.
                    Det jag vet är att den vanliga autopiloten går efter en kompass som sitter i motorn= rikta motorn dit du vill- och den justerar vinkeln och styr just den kursen.
                    Nope, ingen kopplingsmöjlighet till GPS. AP är ett vätskebaserat gyro, inget annat.

Mats

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus