Motor Problem - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motor Problem

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Motor Problem

Har precis köp en lohi 465 med en mercury 40hk från typ 88-90. Funkar perfekt när jag kör sakta men när jag gasar på så bara dör den, är det någon som har någon ide vad som kan vara fel är jag tacksam för tips. Tack på förhand

hej.oftast är det vatten i soppan.lyft av kåpan.kolla på förgasarnas undre del.mitt under sitter en dränerings skruv.skruva ut den tills det rinner-blir tomt.om du kommer åt så samla soppan i en avkapad pet flaska.då ser du direkt om det är vatten.blir då små runda prickar-separationer.töm tanken i en 25liters dunk ,luta den mot en av dunkens hörn,lys med ficklampa å se om det finns vatten.sist men inte minst,du har väl inte glömt ev luftskruv på trycktanken.mvh stefan

Kommentera

Bra det som fajsen skriver, är det strul med gamla tvåtaktare så är det i 99 fall av 100 något med soppatillförseln.

Funkar det inte att bara tömma förgasaren så kanske du får skruva loss den och rengöra den grundligt. Det sitter oftast ett soppafilter inbyggt i förgasaren och det kan behöva rengöras med jämna mellanrum. Skit kan sätta sig i något av munstyckena eller liknande.

Sen kan jag ge dig ett annat tips. Sätt ett vanligt 15 kronors soppafilter från t.ex. Biltema innan förgasaren under motorkåpan någonstans. Oftast inget problem att få plats med dem. Detta filter kan du sedan väldigt enkelt byta vid behov. Ev. så kan du behöva byta ut soppaslangarna under kåpan till längre för att kunna placera filtret där det är enkelt att göra framtida byten.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
      14 svar
      1 875 visningar
      0 gillar