Motorn Suzuki 70 hk stryps - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorn Suzuki 70 hk stryps

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Motorn Suzuki 70 hk stryps

har en 4-taktare 07 som varit på varvsservice över vintern (ej märkesverkstad). jag har kört motorn ett par timmar efter servicen. Men fick problem när jag startade den sist. Just starten var klockren men när jag trycker på gasen och kommer upp till 3000 varv så stryps motorn den börjar småhacka.
    När jag så drar ner gasen under 3000 varv så går den som vanligt men båten planar ju inte!
    Misstänker att det har något med servicen att göra. Jag har långt till märkesservice är detta något jag kan göra själv, eller varvet??

hej.kolla så du inte har vatten i soppan.vanligt fel om du har fast tank.montera vatten separerande filter.om du har fast tank testa med en lös.skitfiske.mvh stefan

Kommentera

fajsen har nog rätt.

Det låter som soppaproblem. Motorn får ordentligt med bensin under 3000 varv, men inte över.
      "Old enough to know better, young enough to do it anyway."

Kommentera

Har inte en del nyare motorer automatiska varvtalsstopp om den t.ex. känner att oljetrycet är för lågt eller att den inte får kylvatten? Har för mig att jag hörde något sånt när jag själv spanade efter en ny motor för några år sedan.
        Upp till 3000 varv är tänkt som ett säkerhetsläge så att man kan krypa in till hamn.
        Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

jag har en granne som hade ungefär samma problem, men då va det någon givare som ska göra så att man inte ska "råka" köra motorn i upplyft läge.
          [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Testa att byt pumpblåsan på soppaslangen dom kan krångla, vet inte om detta är ett vanligt symptom men det är ju enkelt att testa den.

Är soppafiltret bytt?

Hade en Honda 90 förr och där var säkerhetsvarvet bara lite över tomgång, kom inte över 1000 varv när min impeller hade gått sönder.
            http://teamjoj.blogspot.com/

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
              Har inte en del nyare motorer automatiska varvtalsstopp om den t.ex. känner att oljetrycet är för lågt eller att den inte får kylvatten? Har för mig att jag hörde något sånt när jag själv spanade efter en ny motor för några år sedan.
              Upp till 3000 varv är tänkt som ett säkerhetsläge så att man kan krypa in till hamn.
              3000 varv låter lite väl högt för "säkerhetsläge", min stannar vid 1800 varv om nåt är fel (Evinrude E-tec).

Kommentera

Det kommer upp ett felmedelande när det är dax för service och då går inte motorn att varva över 3000rpm förän man gjort en återställning av service medelandet.

http://teamchar.blogspot.com/

Kommentera

suzuki 70 4-takt?

hej.hur gick det .fick du den å gå över 3000varv.nyfiken på felet .mvh stefan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 867 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58