Mercury 15 hk 4takt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mercury 15 hk 4takt

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Mercury 15 hk 4takt

Idag så skulle jag försöka få igång min mercury 15 hk 4takt men den starta inte. Den fick gniska på tändstiftet först och den starta och var igång minst 3 sekunder sen dog den och den gick inte igång efter de och till slut var de ingen gniska på tändstiftet och tändstiften såg bra ut. Jag serva motorn innan jag gjorde detta bytte bensin stoppa in ny olja bytt ut oljefiltret och sen titta jag min olja efter jag gjort några ryck för att få igång motorn och då visa de sig att de var mindre olja och jag la in 1 liter. snälla någon som vet vad de är för fel skriv gärna tack i förhand.

Du kanske har transporterat motorn fel till båten så oljan runnit till fel ställen som luftfilter mm då kan den bli omöjlig att starta

Kommentera

Ursprungligen postat av pasi75 Visa inlägg
      Du kanske har transporterat motorn fel till båten så oljan runnit till fel ställen som luftfilter mm då kan den bli omöjlig att starta

nej jag läste i introkstionsboken jag hälde olja på två ställen ett där uppe vid motorn sitter och nere vid riggen finns två skruvar man tar bort och så sätter man in oljan vid riggen.

Kommentera

Ursprungligen postat av YAMSING Visa inlägg
        Nej jag läste i introkstionsboken jag hälde olja på två ställen ett där uppe vid motorn sitter och nere vid riggen finns två skruvar man tar bort och så sätter man in oljan vid riggen.
        Jag kan inte så mycket om båtmotorer så min morbror hjälpte mig med detta och han har gjort detta förut så han kan ju inte hällt i olja på fel ställe.

Kommentera

Yamsing, det du inte får göra är att lägga ner motorn på fel sida. Det finns en klack på ena sidan motorn där man kan lägga den emot.
          Annars rinner motoroljan in i cylinder och på andra olämpliga ställen.
          Ta loss stiften och titta på hur dom ser ut.
          Oljan har kanske dödat gnistan. För en sån ny motor ska knalla och gå i minst 30-40 år till utan problem.
          Bara idiot jobb kan förstöra en sån bra motor.
          Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
            Yamsing, det du inte får göra är att lägga ner motorn på fel sida. Det finns en klack på ena sidan motorn där man kan lägga den emot.
            Annars rinner motoroljan in i cylinder och på andra olämpliga ställen.
            Ta loss stiften och titta på hur dom ser ut.
            Oljan har kanske dödat gnistan. För en sån ny motor ska knalla och gå i minst 30-40 år till utan problem.
            Bara idiot jobb kan förstöra en sån bra motor.

En klack? min morbror serva motorn åt mig och han har ju gjort de förut och vi läste introktionsboken hur man skulle göra. men om han har gjort fel går de väll att laga vi ska lämmna in den på lagning.

Kommentera

Läs igen, det är inte servicen som är fel utförd, dom frågar hur du transporterat motorn!!

Kommentera

Det går inte lägga motorn ner hur som helst! Går bara lägga ner den på ena sidan, gör man fel där kan det innebära att motorn kan krångla!
                Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Ursprungligen postat av Grävlingen Visa inlägg
                  Det går inte lägga motorn ner hur som helst! Går bara lägga ner den på ena sidan, gör man fel där kan det innebära att motorn kan krångla!
                  vadå lägga motorn hur som helst? :S menar du när man tömmr ut den gammla oljan?

Kommentera

Yamsing, det är en fyrtaktare. Man kan alltså inte slänga hur som helst med den.
                    Hur gjorde ni när ni bytte olja. Att låta gamla morfar fixa med en motor man inte har nån vana med.
                    Kan bli dyrt i slutändan.
                    Ska man fixa med en båtmotor ska man ju ha viss vana.
                    Och då är inte instruktionsboken det rätta.
                    En verkstadshandbok för cirka 5-600 det enda rätta.
                    Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                    14 svar
                    1 852 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Karlmagnus  
                    Startad av Okoun, 2023-11-27, 16:52