Problem med frontmonterad Minnkota - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Problem med frontmonterad Minnkota

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Problem med frontmonterad Minnkota

Mkt elmotortrådar på sistone

Denna är tyvärr inte så rolig. (I alla fall för mig)
    Hade inte använt min frontmonterade 55a Riptide på ett par månader förrän till helgen.
    När jag sätter igång motorn så går den endast på högsta hastigheten, det är omöjligt att sänka farten hur mkt jag än trycker på fjärrkontrollen.

Allt annat funkar, autopiloten, styrningen samt att det piper i motorn precis som det ska göra mellan hastighetslägena, det är bara det att den går i full pelle hela tiden

Någon som varit med om liknande problem med sina fjärrstyrda motorer?

Problemet är att jag köpt denna i USA, vet inte hur det kommer fungera med garantier? Kostnadsmässigt är det en omöjlighet att skicka tillbaka hela motorn, kanske det räcker med kretskortet eller vad det nu är som inte vill längre?
    Old Firehand eller någon annan insatt, snälla hjälp!!!

Mvh Anders
    www.pikewallis.se

Satan vad tråkigt. En PLC elektriker borde förstå sig på sånt ?
    Tur man har en billig minnkota i aktern

Kommentera

Ta bort så mkt kåpor du kan. Se om det ser ergat, korroderat ut någonstans. Drænk hela skiten i Lectra clean, torka, gør rent med tyg ørontops.. Eventuellt kortis någonstans som ger komandot høgsta fart? Så den signalen ligger på hela tiden?
      Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Kanske lite långsökt men ja hade samma problem på fläktmotorn i bilen nyligen o då va de motståndet till fläktmotorn som va paj o då gick den bara på direkt ström dvs. fullt ös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Manhood Visa inlägg
          Mkt elmotortrådar på sistone

Denna är tyvärr inte så rolig. (I alla fall för mig)
          Hade inte använt min frontmonterade 55a Riptide på ett par månader förrän till helgen.
          När jag sätter igång motorn så går den endast på högsta hastigheten, det är omöjligt att sänka farten hur mkt jag än trycker på fjärrkontrollen.

Allt annat funkar, autopiloten, styrningen samt att det piper i motorn precis som det ska göra mellan hastighetslägena, det är bara det att den går i full pelle hela tiden

Någon som varit med om liknande problem med sina fjärrstyrda motorer?

Problemet är att jag köpt denna i USA, vet inte hur det kommer fungera med garantier? Kostnadsmässigt är det en omöjlighet att skicka tillbaka hela motorn, kanske det räcker med kretskortet eller vad det nu är som inte vill längre?
          Old Firehand eller någon annan insatt, snälla hjälp!!!

Mvh Anders
          Hej Anders; Kontakta den nye generalagenten för MINN KOTA här i Sverige. Företaget heter Jan Comstedt AB och de bör kunna hjälpa dig genom att funktionskontrollera motorn. Jag misstänker att någon kabel har skakat loss under transporten från USA. Jan Comstedt AB, Kjell Burman tror jag finns på Sportfiskemässan i Kista nu till helgen. Både Jan Comstedt och Kjell Burman känner jag sedan cirka 30 år tillbaka. Båda är mycket trevliga och serviceminded!
          Welcome to the Silent World . a world of Electric Fishing Motors!
          Old Firehand
          www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Manhood, du har samma problem som jag. Har su fått löst problemet? Vad var det som strulade?

Mats

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
            14 svar
            1 875 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Karlmagnus