Bränsleanslutning Tohatsu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bränsleanslutning Tohatsu

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bränsleanslutning Tohatsu

Köpte en ny 4 hk Tohatsu trollingmotor 4T. Har inte hängt på den än. Vill inte hälla bensin i den interna tanken över huvudtaget om man ska lägga den i bilen emellanåt. Var har den för bränsleanslutning? Är det samma kanske som min stora 2T Johnsson 70? Anslutningarna ser likadana ut men jag har inte möjlighet att jämföra förrän jag skall ut första gången till helgen. Skulle vara bra om man bara kunde skifta bränsleslangen mellan motorerna inledningsvis. Vill inte ha ytterliggare en tank för lilla motorn, men opraktiskt att flytta bränsleslangen mellan bägge motorerna i längden. Kan man sätta dit en förgrening utan att ha avstängningskranar för resp motor?
    Hur många olika standard finns det för bränsleanslutning? Vet bara att Mercury har en annorlunda än mina bägge motorer.

Mvh
    Johnny
    Senast ändrad av iron9; 2009-03-16, 22:39.

Ursprungligen postat av iron9 Visa inlägg
    Köpte en ny 4 hk Tohatsu trollingmotor 4T. Har inte hängt på den än. Vill inte hälla bensin i den interna tanken över huvudtaget om man ska lägga den i bilen emellanåt. Var har den för bränsleanslutning? Är det samma kanske som min stora 2T Johnsson 70? Anslutningarna ser likadana ut men jag har inte möjlighet att jämföra förrän jag skall ut första gången till helgen. Skulle vara bra om man bara kunde skifta bränsleslangen mellan motorerna inledningsvis. Vill inte ha ytterliggare en tank för lilla motorn, men opraktiskt att flytta bränsleslangen mellan bägge motorerna i längden. Kan man sätta dit en förgrening utan att ha avstängningskranar för resp motor?
    Hur många olika standard finns det för bränsleanslutning? Vet bara att Mercury har en annorlunda än mina bägge motorer.

Mvh
    Johnny

Om din johnson 70 är en VRO så kan du göra så om anslutningen passar. Annars bör du veta att en 4T motor ska gå på ren bensin. Har du ett fast bränslefilter i båten brukar det finnas dubbla utgångar på det så du kan köpa till en nippel och ha två slangar ut från det. Har själv en Evinrude 90 Vro och en 8 hk Honda 4T. Dessa är det samma anslutning på så just nu flyttar jag slangen. Mest för att jag är lat och har en extra nippel till mitt filter men inte orkat sätta dit den.

Kommentera

Det var en Yamaha anslutning till Tohatsun och OMC till Johnson motorn. Har dubbla tankar i durken så jag köpte en komplett Yamaha anslutning och lirkade upp den pressade slangklämman vid tankanslutningen och klämde dit en OMC dito. Nu kan jag växla mellan tankarna så jag så jag har lite koll på att jag inte kör slut på soppan vid trolligen tills man ska hem.

Jag vet inte vad VRO står för men jag antar att det syftar till separatoljesmörning, och det är det på den stora motorn. Den har separat oljeanslutning från tank i båten.

Mvh
      Johnny

Kommentera

Ursprungligen postat av iron9 Visa inlägg
        Jag vet inte vad VRO står för men jag antar att det syftar till separatoljesmörning, och det är det på den stora motorn. Den har separat oljeanslutning från tank i båten.

Mvh
        Johnny
        Ja precis.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 867 visningar