Kraftfullt batteri! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kraftfullt batteri!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kraftfullt batteri!

Hej!

Jag söker tips på batterier som ska driva min 54Ibs elmotor. Vilka märken och modeller är det som ger mest drifttid och livslängd? Samt vilka ger mest "bang for the buck"...

Mvh
    Johan P

Ursprungligen postat av JohanP Visa inlägg
    Hej!

Jag söker tips på batterier som ska driva min 54Ibs elmotor. Vilka märken och modeller är det som ger mest drifttid och livslängd? Samt vilka ger mest "bang for the buck"...

Mvh
    Johan P
    Hej Johan P.; Jag föreslår att du köper 2 st 12 voltsTudor Nautica 80 Ah marinbatterier och parallellkopplar dem. Då har du 160 Ah tillgängligt och det räcker oftast till en hel dags trolling. Mina första Tudor Marin 4280 på 75 Ah som jag köpte 1974 höll i åtta år. De två senaste Tudor Marin 4280 som jag köpte våren 1998 var helt slut nu i oktober 2008. Jag har testat en hel del andra fabrikat genom åren, men inget har jag kunnat påstå ha samma kapacitans och livslängd som Tudors marinbatterier.
    Nothing is for ever!
    Old Firehand
    www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ska det vara standardbatterier så har OF sagt allt som behöver sägas redan

Vill Du kliva upp ytterligare en nivå i både kapacitet men tyvärr också i pris så är det renodlade "truckbatterier" som gäller alltså såna som sitter i eltruckar, golfbilar mm och de har en klart bättre prestanda vad gäller drifttider och antal laddningscykler och livslängd jämfört med Marinbatterier, vilket ju är logiskt då det är special batterier gjorda för att driva elmotorer under långa tider.

Som alltid så får man vad man betalar för

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
        Ska det vara standardbatterier så har OF sagt allt som behöver sägas redan

Vill Du kliva upp ytterligare en nivå i både kapacitet men tyvärr också i pris så är det renodlade "truckbatterier" som gäller alltså såna som sitter i eltruckar, golfbilar mm och de har en klart bättre prestanda vad gäller drifttider och antal laddningscykler och livslängd jämfört med Marinbatterier, vilket ju är logiskt då det är special batterier gjorda för att driva elmotorer under långa tider.

Som alltid så får man vad man betalar för
        Hej Bosse Rospigg; Jag såg att de hade 12 volts Tudor Nautica på 115 Ah hos Erlandsssons Brygga i oktober när jag köpte nya 80 Ah Tudor Nautica. 115 Ah var betydligt dyrare...men jag var ändå lite sugen.
        Save the Big Salmons for me!
        Old Firehand
        www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
        14 svar
        1 875 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Karlmagnus  
        Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58