Låga fritids/marin batterin - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Låga fritids/marin batterin

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Låga fritids/marin batterin

Har en Pioneer 235 som jag tänkt köpa en elmotor till, men nu när jag håller på att kolla på batterier mäter jag att under sitsen längst bak i båten(det ända stället att ha ett batteri på) så är det endast 21cm högt och att Tudor Nautica(som jag tänkt köpa är)är 22,7cm högt. Hur ska jag göra? Finns det små låga fritidsbatterier? Isåfall vilka?

Mvh:Mattis

Ursprungligen postat av Falufiskarn Visa inlägg
    Har en Pioneer 235 som jag tänkt köpa en elmotor till, men nu när jag håller på att kolla på batterier mäter jag att under sitsen längst bak i båten(det ända stället att ha ett batteri på) så är det endast 21cm högt och att Tudor Nautica(som jag tänkt köpa är)är 22,7cm högt. Hur ska jag göra? Finns det små låga fritidsbatterier? Isåfall vilka?

Mvh:Mattis
    Vilken osis för det är ett mycket bra batteri till just elmotor, men sånt händer.

Kolla på ett Gel batteri Global har bra såna i olika utföranden dessa kan användas liggadne om det kniper (det kan INTE blysyra batterier) då kan Du vinna lite på höjden men ändå få ett lite större batteri.

Kolla även på Warta och även på batterier avsedda för olika elfordon som golfbilar, städmaskiner mm. dessa har ofta helt andra mått och är helt outstanding till att driva elmotorer under långa tider samt klarar många fler ur/uppladdningar än vilket fritidsbatteris som helst, visst lite dyrare men livslängden är oftast den dubbla mot standardbaterier!!

Kommentera

Kan du några bra modeller på små bra elbil/städ maskins batterier?

Kommentera

Kan du några bra modeller på små bra elbil/städ maskins batterier?
        Kolla här http://www.batteripoolen.se/ unde rbatterier / traktionära eller truck det är såna batterier jag menar!!

Fråga dem om råd och kolla var närmate återförsäljare finns, har tappat kollen på modellnummer då jag slutade i branschen för flera år sedan!!

Kommentera

Har kollat på den hemsidan nu men fattar inte vilka jag ska ha?? Det var tex 1 80ah för 3,800. Är det såna du menar så är det för dyrt...

Kommentera

Har kollat på den hemsidan nu men fattar inte vilka jag ska ha?? Det var tex 1 80ah för 3,800. Är det såna du menar så är det för dyrt...
            Visst dem är inte billiga men Du har med bra skötsel ett batteri som håller i 10 eller mer och då blir det inte så stora pengar per år!!

Fördelen för Dig är att det finns många olika former som kan passa då det ju var lite trångt, så kolla måtten och välj det som ger mest Ah glöm inte att välja en bra laddare annars är det fina batteriet snart sönderladdat om Du kopplar på en standard Biltema laddare!!

Kommentera

Där på hemsidan finns det batterier av märket "Tab". Vad är det för batterier? Dom var i alla fall små...

Kommentera

Där på hemsidan finns det batterier av märket "Tab". Vad är det för batterier? Dom var i alla fall små...
                Inte något fabrikat jag känner till men det var ju några år sedan jag slutade så jag har inte full koll!

Kommentera

Mattis, ett annat alternativ är att du köper två batterier av bra kvalitet och sedan parallelkopplar dem. Då kan du köpa två 40Ah i stället för ett 80Ah. Blir i.o.f. lite dyrare kanske men formatet är ju det du är ute efter. Batterierna behöver inte stå kloss i varandra. Kan placeras var för sig med kablarna mellan dem.

my two cents.
                  Mvh Flodström
                  Flyfishing for salmon

Kommentera

Det var en bra ide!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23