Ursprungligen postat av MarwinD
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Buster L + Yamaha F50 varvtal/fart/propeller
Collapse
X
-
-
vet att man inte ska ge fullgas på tomgång
du kan väldigt lätt kolla om du får full gas eller inte, lyft av kåpan och ge snabba fullgas sekvenser direkt på förgasarna och jämför varvtaletDet finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
-
Varför inte lyssna på vad Axe skriver. Att driva den här tråden som i ett hönshus. Man börjar med dom enklaste grunderna som typ Axe beskriver.
Att hoppa på vad vartenda tips (ibland helt snurrigt) och tro att man löser problemet.Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av axe Visa inläggVem har sagt det. en motor skadas inte av att varvas. . .
De va ett komplicerat sätt att kolla reglaget på, kolla in i förgasaren när du har gasat max med reglaget så ser du om spjället är fullt öppet, svårare än så är det inte. Alternativt ge max med reglage, lossa reglagevajern från armen den sitter på och kolla om denna går att ge mer utslag.
Finns som sagt olika sätt att genomföra detta test på, nu har han iaf fått lite tips på hur man kan göra sen får han avgöra vad han tycker är smidigast.
Kommentera
-
Hej Jonas !
Jag förstog ditt förslag men att lyssna på motorns response och varv kräver bra motoröra och att man vet hur det ska låta, inte alla som har och är svårt att säga med klarhet att du har fullt utslag på motorn.
Va mera nyfiken på det där med att varva motorn, Du kanske vet nått som jag inte vet. Att varav en motor ska inte vara skadligt, om man inte står och mordhåller den stumt på fullvarv vill säga, även om den i princip ska tåla det också.Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]
Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 867 visningar
0 gillar
|