Satt i morse och funderade på en grej.Jag kör en Ryds med en större tvåtakt och en mindre fyrtakt på. Nu har det här i Karlstad blivit minusgrader på natten för första gången iden här säsongen. Jag hade tänkt att använda båten för laxtrolling, så jag vill inte göra den redo för vinterförvaring ännu. Samtidigt är jag orolig för det där med minusgrader och att motorn kan spricka.
Hur löser ni som använder båten även under perioder med minusgrader på natten detta???? Kör ni motorn med glykol efter varje gång ni använder den eller har alla stora varmgarage???
Fyrtaktaren kan jag i värsta fall plocka av och ta med inomhus (vilket dock känns krångligt i sig) men tvåtaktaren får jag aldrig av. Inget varmhgarage har jag heller.
//A
Hur löser ni som använder båten även under perioder med minusgrader på natten detta???? Kör ni motorn med glykol efter varje gång ni använder den eller har alla stora varmgarage???
Fyrtaktaren kan jag i värsta fall plocka av och ta med inomhus (vilket dock känns krångligt i sig) men tvåtaktaren får jag aldrig av. Inget varmhgarage har jag heller.
//A
Kommentera