Köpte en Suzuki 15hk 92a igår. Enda dåliga på den är propellern. Så nu letar jag efter en ny propeller till den och undrar om någon har något tips vart jag kan hitta en billig propeller till den. Kvittar om den är begagnad. Motorn kommer jag mest att trolla med.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Suzuki 15hk+Propeller
Collapse
X
-
Propeller kan du beställa från en Suzuki-handlare om du inte hittar på någon av båtskrotarna, det finns fortfarande delar till de motorerna.
Hade själv en som pajjade i våras, den höll på att nypa förra våren och cyllarna blev skadade. Sålde den som reservdelsmaskin för 1500:-
Anledningen till att den nästan nöp var att impellern var kass, den hade torkat ut. Gjorde som vanligt när jag startade, kollade om den sprutade vatten och det gjorde den. Men tydligen bara på låga varv, det var inte många sekunder från att den skruttade ihop totalt förra sommaren men det klarade sig tills i våras då jag inte fick nån effekt ur den mer.
Det jag vill säga är att du bör dela på riggen och kolla hur impellern ser ut, eller byt den helst även om den ser hyffsat OK ut. En ny kostar 200:- eller nått sånt och det är billigt för en räddad motor.Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......
Slår du mig så är du värdelös! Så det så!
Läs min fiskeblogg:
http://blogg.fjallfoto.se
-
Om inte proppen är helt kvaddad finns företag som renoverar de svetsar dit aluminium och slipar du kan få den lackad också blir som ny förutsätter dock att grunden inte är FÖR dålig, vet ej heller om det lönar sej som sagt ett tips lycka tillI hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inläggPropeller kan du beställa från en Suzuki-handlare om du inte hittar på någon av båtskrotarna, det finns fortfarande delar till de motorerna.
Hade själv en som pajjade i våras, den höll på att nypa förra våren och cyllarna blev skadade. Sålde den som reservdelsmaskin för 1500:-
Anledningen till att den nästan nöp var att impellern var kass, den hade torkat ut. Gjorde som vanligt när jag startade, kollade om den sprutade vatten och det gjorde den. Men tydligen bara på låga varv, det var inte många sekunder från att den skruttade ihop totalt förra sommaren men det klarade sig tills i våras då jag inte fick nån effekt ur den mer.
Det jag vill säga är att du bör dela på riggen och kolla hur impellern ser ut, eller byt den helst även om den ser hyffsat OK ut. En ny kostar 200:- eller nått sånt och det är billigt för en räddad motor.
Yes yes, ledig från praktiken imorgon så tänkte kolla impellern och lite så.. Den sprutade ut vatten när vi testkörde den, men ska kolla den iaf, kan ju ändå inte köra med den över vintern.
Båtskrot? Vart finns det? Hemsida eller liknande?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inläggOm inte proppen är helt kvaddad finns företag som renoverar de svetsar dit aluminium och slipar du kan få den lackad också blir som ny förutsätter dock att grunden inte är FÖR dålig, vet ej heller om det lönar sej som sagt ett tips lycka till
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Ztaphi Visa inläggJo det har jag oxå hört talats om, och så kass är den inte, men kostar det inte rätt mycket när dom reparerar den så?
Ligger en firma vid mälarvarvet i Stockholm de gjorde ett bra jobb på min var inte så farligt om jag minns rätt va ett tag sen.
Testa googla "propellerrenovering"I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
-
I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 884 visningar
0 gillar
|