Elmotor med inbyggt batteri. Finns det?? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Elmotor med inbyggt batteri. Finns det??

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Elmotor med inbyggt batteri. Finns det??

Eftersom jag fiskar mycket i fjällen så vill jag köpa en elmotor till min uppblåsbara gummibåt (Voyager 500). Mitt problem är att det enbart verkar finnas elmotorer som är kopplade till ett externt batteri som väger alldeles för mycket. Finns det inga elmotorer med inbyggt batteri som är gjorda för att ta med på fjällturer?

Tacksam för svar

// David

Har för mig att det finns dom som har inbyggt batteri,hur mycket den väger låter jag vara osagt,vet att den var svinigt dyr bara. Tror att det var i nån fisketidning jag såg den, FFA kanske. Seek and you will find..
    Hemsida: http://www.slaktarnlures.se

Kommentera

Torqeedo heter en i alla fall http://www.batnytt.se/Hopfallbar_snu...DXNI-693_.aspx

The number one for sustainable outboards and inboards - Torqeedo offers electric outboard motors up to 100 kW, inboards, hybrid-systems, intelligent battery technology and accessories

Kommentera

Tackar tackar. Ska kontakta dem

Kommentera

Du har en ännu lättare här av samma märke, dock bra mycket dyrare:

Ok ser nu att denna tråd är något gammal men skulle vara kul att höra hur det gick. Vad du köpte och hur det fungerar?

Kommentera

Ursprungligen postat av Swoop Visa inlägg
            Hej Swoop; Priset för en "plastig" Torqeedo Cruise är bara 16. 990 kr. Motorn går på 24 volts spänning, vilket betyder att David behöver minst 2 st 12 volts, parallellkopplade Tudor Nautica 80 Ah marinbatterier vägande 21 kilo/st att bära på ryggen när David vandrar visslande bland fjällen
            Welcome to the Silent World....a World of Electric Fishing Motors!
            Old Firehand
            www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
            Senast ändrad av Old Firehand; 2010-01-11, 12:43.

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
              Hej Swoop; Priset för en "plastig" Torqeedo Cruise är bara 16. 990 kr. Motorn går på 24 volts spänning, vilket betyder att David behöver minst 2 st 12 volts, parallellkopplade Tudor Nautica 80 Ah marinbatterier vägande 21 kilo/st att bära på ryggen när David vandrar visslande bland fjällen
              Welcome to the Silent World....a World of Electric Fishing Motors!
              Old Firehand
              Men... de mindre väger bara 11.4 kg med Litium batteri.

Kommentera

Den finska motorbåtstidningen Kippari testade en Torqueedo 401L, den minsta modellen på 400w i en Linder 410 . Teststräckan var 1,3nm och vinden måttlig, ej hård. De skrev bland annat: "Den riktigt skjöt i väg". "Färden gick lekande lätt". Efter rundan checkade de batteriets kapacitet som ännu var på 60%. Man hade alltså kunnat åka sträckan drygt två gånger på en laddning. Sedan skrev de också att farten ökade om man satt mitt i båten jämfört med aktern, då skrovets vattenmotstånd blev mindre. Uppgifterna fritt översatta från finskan.

Kommentera

Ursprungligen postat av Jester Burk II Visa inlägg
                  Den finska motorbåtstidningen Kippari testade en Torqueedo 401L, den minsta modellen på 400w i en Linder 410 . Teststräckan var 1,3nm och vinden måttlig, ej hård. De skrev bland annat: "Den riktigt skjöt i väg". "Färden gick lekande lätt". Efter rundan checkade de batteriets kapacitet som ännu var på 60%. Man hade alltså kunnat åka sträckan drygt två gånger på en laddning. Sedan skrev de också att farten ökade om man satt mitt i båten jämfört med aktern, då skrovets vattenmotstånd blev mindre. Uppgifterna fritt översatta från finskan.
                  Hej Kai Anttila; Du får skriva i ERÄ eller vad den finska tidningen nu heter att här i Sverige brukar snygga tjejer åka vattenskidor efter hitsmugglade Silver Fox och Buster M aluminiumbåtar som bara har en 12 volts Minn Kota Endura 50 eller 55 på akterspegeln..
                  Jag stod på land en bit ifrån och blev förkyld av fartvinden när de bikiniklädda tjejerna blåste förbi i sina Minn Kota-bestyckade finnbåtar..
                  Welcome to the Silent World...a World of Electric Fishing Motors!
                  Old Firehand

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
                  14 svar
                  1 875 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Karlmagnus  
                  Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58