Hej på er!
Första inlägget här, och hoppas att ni kan hjälpa mig med min Mercury 4.5HK från 1975.
Så här ligger det till, jag har lossat de två muttrar som håller växelhuset, jag får loss växelhuset i bakkant så pass mycket att det blir en springa på c:a en centimeter, men i framkant sitter det fast, alltså ingen springa.
Jag har provat med träkilar men det hjälpte föga, jag törs inte knacka hårdare än jag redan gjort, jag är rädd att jag spräcker själva huset då.
Anledningen till att jag vill ta bort växelhuset är impellerbyte (det kyler dåligt).
Är det något "trix" jag kan använda för att få bort växelhuset?
Sitter drivaxeln med någon slags låsning? Ska jag kanske ha någon växel i?
Alla svar om lösning mottages med största glädje.
Säsongen är snart här, och min i övrigt välfungerande motor behöver hjälp.
Första inlägget här, och hoppas att ni kan hjälpa mig med min Mercury 4.5HK från 1975.
Så här ligger det till, jag har lossat de två muttrar som håller växelhuset, jag får loss växelhuset i bakkant så pass mycket att det blir en springa på c:a en centimeter, men i framkant sitter det fast, alltså ingen springa.
Jag har provat med träkilar men det hjälpte föga, jag törs inte knacka hårdare än jag redan gjort, jag är rädd att jag spräcker själva huset då.
Anledningen till att jag vill ta bort växelhuset är impellerbyte (det kyler dåligt).
Är det något "trix" jag kan använda för att få bort växelhuset?
Sitter drivaxeln med någon slags låsning? Ska jag kanske ha någon växel i?
Alla svar om lösning mottages med största glädje.
Säsongen är snart här, och min i övrigt välfungerande motor behöver hjälp.
Kommentera