Johnson 50hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 50hk

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Johnson 50hk

Hej alla, funderar på o köra och kolla på en båt där det hänger på en 50hk Johnson motor. Det enda jag vet är att den skall vara renoverad -06, mer vet jag inte för tillfället... Vad skall man kolla på innan man slår till? Finns det några fällor eller fel man ska känna till?

Står heller inte när den är ifrån man jag skulle chansa runt 90 tal då den hänger på en Buster RS

mvh Hans

Ursprungligen postat av Enigma Visa inlägg
    Hej alla, funderar på o köra och kolla på en båt där det hänger på en 50hk Johnson motor. Det enda jag vet är att den skall vara renoverad -06, mer vet jag inte för tillfället... Vad skall man kolla på innan man slår till? Finns det några fällor eller fel man ska känna till?

Står heller inte när den är ifrån man jag skulle chansa runt 90 tal då den hänger på en Buster RS

mvh Hans
    Du bör koppla ur den separata oljesmörjningen och blanda oljan direkt i bensinen. Jag köpte en skuren Johnson 60 HK från -94 som hade skurit pga. problem med just detta. Det är ett vanligt förekommande problem på Johnson, Evinrude och Mercury. Min motor fick sitt nyborrade block och kolvar monterade förra vecken, men den separata oljesmörjningen kommer aldrig att utnyttjas något mer !!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
    14 svar
    1 867 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Karlmagnus  
    Startad av Klant84, 2024-01-29, 09:58