Ursprungligen postat av gabbu
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
sprutar vatten ur tändstiften?
Collapse
X
-
Sprutar det vatten vid båda stiften eller bara det ena?
Kan det vara så att den ena burken går och "driver" runt den andra som det är kylkanaläck på och pga övertryck i cylindern så trycks det ut vid tändstiftet?
//C
Kommentera
-
Jag tror inte dedär vattnet har varit och vänt i förbränningsrummen... Då hadde inte ens en gammal murkla funkat. om inte för vattnet, så hadde de varit för ett uselt komp... . Förmodligen har nån vägg till nån kylkanal ärgat upp.. Vattnet på bilderna tror jag letar sig ut halvvägs mellan förbränningsrummet och "utsidan" av toppen.. Hitta en annan gammal topp för nåra hundringar så går säkert maskinen en mannsålder till.
Men jag får helt ärligt medge att jag trodde du va helt ute å hojjade när du skrev "sprutat vatten ur tändstifften" Nu gör det ju inte riktigt det, men ändå..!!
//AbelSenast ändrad av Abelsson; 2008-05-09, 17:52.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
Men jag får helt ärligt medge att jag trodde du va helt ute å hojjade när du skrev "sprutat vatten ur tändstifften" Nu gör det ju inte riktigt det, men ändå..!!
//Abel
Kommentera
-
Bra att du stod på dig.
Jag skulle rekomendera dig att gå tillbaka till dem som repat motorn och fråga dem varför de inte bett dig efterdra toppen, eller att de skull gjort det.. Det sitter en packning under mellan toppen och kylkanalen som skall täta, man drar den med rätt moment när toppen dras. ALLA tvåtaktare som har haft topppen av behöver efterdras/kollas att momentet är rätt. Troligen har du blåst packningen redan, har du tur räcker det att dra toppen på nytt...
Du kan höra vav dig till mig om du vill ha hjälp, jag har ju trots allt köpt en motor av dig... som fortfarande funkar.
MVH
/Oscar______________________________________________
2010 är det fluga som gäller
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Gäddman Visa inläggBra att du stod på dig.
Jag skulle rekomendera dig att gå tillbaka till dem som repat motorn och fråga dem varför de inte bett dig efterdra toppen, eller att de skull gjort det.. Det sitter en packning under mellan toppen och kylkanalen som skall täta, man drar den med rätt moment när toppen dras. ALLA tvåtaktare som har haft topppen av behöver efterdras/kollas att momentet är rätt. Troligen har du blåst packningen redan, har du tur räcker det att dra toppen på nytt...
Du kan höra vav dig till mig om du vill ha hjälp, jag har ju trots allt köpt en motor av dig... som fortfarande funkar.
MVH
/Oscar
enligt deras servicekvitto byttes följande delar:
1st kolv. 6st kolvringar. 1st Riggpackning 1 plugg! 2 st tändstift och nåt till ja inte kan läsa.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av Wallepalle1Hej
Har problem med min Yamaha båtmotor. Skulle ut i skärgården i midsommar men den resan...1 Foto-
Kanal: Motorer
2024-06-25, 09:24 -
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
|
14 svar
1 875 visningar
0 gillar
|