Parsun 4 takt 15 hk 16995:- rent ny? kan det va nåt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Parsun 4 takt 15 hk 16995:- rent ny? kan det va nåt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Billig Parsun kan stå dig dyrt

Varning för Parsuns utombordare och leverantören Kina Marin på Värmdön. Köpte en 5hk två somrar sedan. Svårstartad och ojämn drift redan i början. Efter tio timmar la den av på grund av fel i förgasaren. In på service (800 kr) och nu i vår när det är dags att köra igång är den stendöd igen. Kina Marin mumlar om att förgasaren har väl hängt sig men är helt ovilliga att ta på sig ansvaret. Mitt råd är att lägga några tusen till och köpa en kvalitetsmotor - det lönar sig i längden.

Kommentera

Är inte parsun typ en budget mercury? Kollade på en billig motor en gång. Minns inte vad det stod på kåpan men det stod iaf yamaha på motorblocket.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Jag fattar inte? btc_andersson ställde frågan om Parsun var något att ha, nästan alla inklusive jag tycker inte om dom. Så varför argumentera i mot? Vill du köpa en så köp en vare sig det är Neptune eller Parsun. Men svaret på din fråga är att det är skit.
        Sluta snacka, ut o fiska..

Kommentera

Tja

Har nyligen köpt en begagnad Neptune 5Hk 4-takt av en polare.
          Vet inte riktigt vad jag ska tycka om kvalitén. Fick den till ett otroligt bra pris (3000 Kr), så har inte bekymrat mig om att klaga.

En irriterande grej är att den verkar otroligt känslig för hastighetsförändringar.
          Om man t.ex kör på halvfull gas en sträcka och sedan vrider ner hastigheten lite grann för snabbt så tvärdör den.
          Den dör även efter ca 5-10 min färd när man kör på lägsta hastighet, om man inte då och då lägger i tomgång och gasar ur den (kan iof bero på oljan som jag inte vet hur färsk den är).

Nu köpte jag ju som sagt snurran för ett grymt pris, men efter en tids användande känns det som att jag aldrig skulle slantat 8395 : - som Rusta tar betalt för den.

Skitfiske med Skitmotor!
          /
          Pontan

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av James83, 2017-06-11, 10:23
          14 svar
          1 878 visningar